دست رد مجارستان به سینه سناتورهای آمریکایی درباره پیوستن سوئد به ناتو


دست رد مجارستان به سینه سناتورهای آمریکایی درباره پیوستن سوئد به ناتو

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای خبر دادند که مجارستان از نشست با سناتورهای آمریکایی درباره مساله الحاق سوئد به ناتو امتناع کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جین شاهین» سناتور دموکرات از نیوهمشایر و یکی از روسای گروه ناظر ناتو در سنای آمریکا نارضایتی خود را در یک نشست خبری درباره اقدام مجارستان ابراز کرد.

خبر مرتبط
دست رد مجارستان به سینه اروپا/ مخالفت با بسته تحریمی جدید علیه روسیه

اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی نوشت مجارستان با سیزدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه که ممکن است چندین نفر از افراد و نهادهای حقوقی را تحت تاثیر قرار دهد، مخالفت کرده است.

در گزارش خبرگزاری آناتولی آمده است: وی یادآور شد که مجارستان آخرین عضو ناتو است که هنوز عضویت سوئد را در این ائتلاف تایید نکرده است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان پیشتر گفته بود، پارلمان این کشور در جلسه بهاره خود این درخواست را تایید می‌کند.

این هیات آمریکایی همچنین اعلام کرد که قطعنامه‌ای را به کنگره برای تاکید بر مجارستان به منظور تایید عضویت سوئد در ناتو ارائه خواهد کرد.

خبر مرتبط
مخالفت مجارستان با آغاز فوری مذاکرات پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر مجارستان گفت که بهترین چشم‌انداز برای اوکراین، تشکیل یک منطقه حائل میان روسیه و غرب خواهد بود؛ البته با تضمین‌های امنیتی.

مجارستان تنها عضو ناتو است که هنوز عضویت سوئد را در این ائتلاف نظامی تایید نکره است. ترکیه پیشتر مخالف تایید عضویت سوئد در ائتلاف نظامی ناتو بود اما در نهایت ۲۳ ژوئن درخواست عضویت را تایید کرد.

سوئد و فنلاند در پی حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ درخواست عضویت خود را در ناتو در مه همان سال ارائه کردند. فنلاند در آوریل ۲۰۲۳ به عنوان سی و یکمین عضو ناتو، به این ائتلاف پیوست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3