درخواست مهم الجزایر از سران اتحادیه آفریقا درباره فلسطین


درخواست مهم الجزایر از سران اتحادیه آفریقا درباره فلسطین

اقتصادنیوز: وزیر خارجه الجزایر از اعضای اتحادیه آفریقا خواست از طرح عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل حمایت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «احمد عطاف» وزیر خارجه الجزایر در سخنرانی درباره بند مربوط به مساله فلسطین در اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا از دیگر کشورهای آفریقایی خواست از الآن برای مرحله آتی و ارائه پیشنهاد عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل که با مساله تاریخی تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شریف مربوط است، آماده شوند.

خبر مرتبط
واکنش حماس به بیانیه نشست سران اتحادیه آفریقا

اقتصادنیوز: حماس از بیانیه پایانی اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا استقبال کرد.

عطاف اظهار کرد: با توجه به شتاب گرفتن سرعت «اسرائیل» در اجرای طرح خود در نابود کردن طرح ملی فلسطین و راه‌حل ۲ دولتی و احیای پروژه بزرگ «اسرائیل»، مساله فلسطین امروز به شدت به حمایت ما نیاز داشته و در حال گذراندن حساس‌ترین مراحل تاریخی خود است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزیر خارجه الجزایر در ادامه گفت: الجزایر از برادران خود در اتحادیه آفریقا می‌خواهد در فعالیت‌های دیپلماتیک بین‌المللی مشارکت کنند، سطح اول دارای رویکردهای فوریتی شامل تلاش برای متوقف کردن حملات اسرائیل به نوار غزه، حمایت از غیرنظامیان، تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به دست ساکنان نوار غزه بدون هیچ پیش‌شرط، محدودیت و یا مانعی است.

خبر مرتبط
سران آفریقا مقابل اسرائیل / جنگ غزه باید فوری متوقف شود

اقتصادنیوز: سران آفریقادر جریان نشست سران اتحادیه آفریقا، حمله اسرائیل به غزه را محکوم کرده و خواستار پایان فوری جنگ در غزه شدند.

او افزود: سطح دوم شامل لغو محاصره ظالمانه رژیم اشغالگر اسرائیلی است و الجزایر در این چارچوب با هماهنگی کامل کشور آفریقای جنوبی در تلاش است ابتکارعمل‌های موقتی را که دیوان دادگستری بین‌الملل تصویب کرد، اجرایی کند.

وزارت خارجه فلسطین یکشنبه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه عضویت کامل کشور فلسطین در سازمان ملل به مجوز یا اجازه نتانیاهو و یا کابینه‌اش نیازی ندارد، اعلام کرد که تمامی کشورها از جمله آمریکا چه از منظر قانونی و چه سیاسی می‌توانند بدون نیاز به اجازه گرفتن از کابینه رژیم صهیونیستی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

کشورهای اتحادیه آفریقا نیز در بیانیه پایانی سی‌وهفتمین اجلاس سران اتحادیه آفریقا در آدیس‌آبابا، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و استفاده افراطی و نامتناسب آن از زور علیه ۲.۲ میلیون غیرنظامی غیر مسلح را به شدت محکوم کرده و حمایت خود را از انجام تحقیقی بین‌المللی و مستقل درباره اقدامات این رژیم در نقض قوانین بین‌المللی انسانی اعلام کردند.

آنها در این بیانیه تاکید کردند: ما مخالفت خود را با نقض قوانین بین‌المللی انسانی و به طور مشخص توافقنامه ژنو چهار توسط اسرائیل را که با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و رسانه‌ای و استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی انجام شد، اعلام می‌کنیم.

آنها همچنین سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اعمال مجازات جمعی در حق غیرنظامیان به ویژه کوچاندن اجباری ساکنان غزه به شبه جزیره سیناء را محکوم و تاکید کردند که این سیاست‌ها به مداخله و واکنس فوری بین‌المللی نیاز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟