پایان بورس امروز 30 بهمن 1402 / حرکت لاک‌پشتی بورس برای خروج از رکود


پایان بورس امروز 30 بهمن 1402 / حرکت لاک‌پشتی بورس برای خروج از رکود

بورس تهران امروز هم مانند روز گذشته اندکی سبزپوش شد و رشد شاخص‌های کل و هم‌وزن را تجربه کرد. با این حال، حجم و ارزش معاملات خرد همچنان رکودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد مثبت شدن 71 درصد از نمادها بود. با این حال اگرچه در پایان بازار ارزش صفوف خرید بالا رفت و از صف‌های فروش پیشی گرفت اما حجم و ارزش معاملات خرد، رشد چندانی را نسبت به روز گذشته تجربه نکرد.

پایان بورس امروز 30 بهمن 1402 / حرکت لاک‌پشتی بورس برای خروج از رکود

گفته می‌شود قیمت اغلب سهم‌های بازار در حال حاضر در سطح ارزندگی قرار دارد و به نظر می‌رسد صفوف خرید به دلیل شناسایی فرصت ورود تشکیل شده باشد. با این حال اما به دلیل فضای بی‌اعتمادی حاکم بر بازار سرمایه، پول تازه‌ای وارد سهام نمی‌شود و بورس، کم‌رمق به راه خود ادامه می‌دهد.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با رشد 6 هزار و 610 واحدی، 0.32 درصد صعود کرد و در ارتفاع دو میلیون و 71 هزار و 135 واحد نشست. شاخص هم‌وزن نیز با رشد چهار هزار و 588 واحدی، معادل 0.63 درصد بالا رفت و در سطح 727 هزار و 303 واحد قرار گرفت.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها امروز نسبت به روز یکشنبه اندکی رشد داشت اما همچنان در سطح رکودی است. حجم معاملات خرد تا لحظه تنظیم این گزارش به 6.5 میلیارد برگه سهم رسیده است. ارزش معاملات خرد نیز اکنون سه هزار و 914 میلیارد تومان است.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها امروز هم منفی بود و تا لحظه تنظیم این گزارش به 106 میلیارد تومان رسید. صندوق‌های درآمد ثابت هم امروز 258 میلیارد تومان خروج پول حقیقی ثبت کردند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم