چرا باید از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟


آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که چرا قبل از ازدواج باید به مشاوره ازدواج بروید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مشاوره قبل از ازدواج به زوجین عزیز کمک می‌کنند که بتوانند نسبت به یکدیگر شناخت بهتری پیدا کنند و با شناخت بالا وارد زندگی مشترک شوند. بسیاری از افراد در مورد کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج سوال‌هایی می‌پرسند و تمایل دارند که بدانند این کلاس‌ها با چه هدفی برگزار می‌شوند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را در مورد این موضوع به دست آورید، با ما همراه باشید.

چرا باید از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

به نظر شما مشاوره قبل از ازدواج چه اهمیتی دارد؟ همانطور که اشاره کردیم، مشاوره ازدواج می‌تواند به زوجین کمک کند تا بتوانند شناخت بیشتر و بهتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند و با تفاهم بیشتری وارد زندگی مشترک شوند. همانطور که می‌دانید، متاسفانه امروزه آمار طلاق بالا رفته است و بسیاری از زوج‌های جوان پس از گذشت مدت زمانی از زندگی مشترک خود، از یکدیگر جدا می‌شوند. یکی از دلایلی که ممکن است علت طلاق زوجین باشد، عدم تفاهم است. معمولاً دلیل عمده ازدواج‌هایی که به طلاق ختم می‌شوند، این است که آن‌ها تنها شور و شوق اولیه ازدواج را در نظر می‌گیرند و بقیه موارد را پشت گوش می‌اندازند. این در حالی است که در نظر نگرفتن همین موضوع، در آینده برای آن‌ها مشکل ساز خواهد شد.

قبل از این که بدانید کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج چگونه برگزار می‌شوند، بهتر است که به اهمیت این کلاس‌ها توجه داشته باشید. گاهی اوقات کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج، به صورت رایگان توسط برخی از مشاوران انجام می‌شوند تا زوجین بتوانند از این کلاس‌ها به خوبی بهره ببرند و زندگی مشترک خود را با شناخت بیشتری آغاز کنند.

بنابراین به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که از اهمیت این کلاس‌ها آگاهی پیدا کنید و از شرکت در آن‌ها غافل نشوید و از همسر خود هم بخواهید که به همراه شما در این کلاس‌ها شرکت کند. در کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج، پرسشنامه‌هایی به زوجین ارائه می‌شود که آن‌ها با تکمیل این پرسشنامه‌ها، می‌توانند به مشاور کمک بیشتری بکنند که شناخت بهتری از آن‌ها پیدا کند. در نهایت مشاور با توجه به شخصیت شما و همسرتان، می‌تواند تشخیص دهد که آیا مناسب یکدیگر هستید یا خیر.

کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

حالا به این موضوع می‌رسیم که کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج چگونه هستند؟‌ بسیاری از افراد ممکن است این سوال را داشته باشند که دقیقاً محتوای این کلاس‌ها چیست و دقیقاً چه چیزی قرار است در این کلاس‌ها عنوان شود. مشاوره‌هایی که در کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج به زوجین داده می‌شوند، عبارتند از:

● مشاوره ژنتیک

یکی از مشاورهایی که قبل از ازدواج به زوجین ارائه می‌شود، مشاوره ژنتیک است. زوجین عزیز می‌توانند برای شرکت در این کلاس مشاوره، وقت بگیرند و در مورد مسائل ژنتیکی با مشاور صحبت کنند. مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، به شکلی است که شما می‌توانید در مورد سلامت کودکی که قرار است در آینده به دنیا بیاید، اطمینان پیدا کنید. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین هدف‌هایی که ازدواج دارد، فرزندآوری است و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، به زوجین کمک می‌کند که اگر قرار است فرزند آن‌ها با مشکل خاصی متولد شود، جلوی آن را بگیرند. مشاوره ژنتیک برای کسانی است که ازدواج آن‌ها فامیلی است، دارای اهمیت زیادی است. زیرا در ازدواج‌های فامیلی معمولاً اتفاق می‌افتد که از طریق همین مشاوره‌ها می‌توانند متوجه مشکل خود شوند و از به وجود آمدن آن جلوگیری کنند. بنابراین به شما عزیزان توصیه می‌کنیم که حتماً در کلاس‌های مشاوره ژنتیک شرکت کنید و حتی اگر تمایل به شرکت در کلاس‌های دیگر را ندارید، حتماً در این کلاس حضور پیدا کنید. باید این موضوع را بدانید که فقط آینده شما مد نظر نیست، بلکه آینده فرزند شما هم مهم است.

● پرسشنامه مشاوره پیش از ازدواج

یکی دیگر از مواردی که در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج در نظر گرفته می‌شود، پرسشنامه مشاوره ازدواج است. مشاور و روانشناس پرسشنامه‌هایی را در اختیار زوجین قرار می‌دهند تا آن‌ها را تکمیل کنند و مشاور از طریق این پرسشنامه‌ها، تشخیص می‌دهد که آیا شما تفاهم لازم را با یکدیگر دارید یا نه. در واقع هدف از ارائه پرسشنامه به زوجین، پیدا کردن ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها است که شما چه به صورت خودآگاه و چه به صورت ناخودآگاه، قصد پنهان کردن آن‌ها را دارید. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج، اهمیت زیادی ندارد و حتی سوالات داخل آن را بدون آن که بخواند، علامت می‌زنند و سریع از آن‌ها رد می‌شوند. شما باید بدانید که این کار اشتباه است و اگر قصد دارید که این چنین پرسشنامه را پر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که اصلاً در این کلاس‌ها شرکت نکنید.

● مشاوره در مورد مسائل جنسی

مسلماً مسائل جنسی هم، بخش مهمی از ازدواج را تشکیل می‌دهند و زوجین باید در مورد مسائل جنسی، رضایت نسبتاً کاملی نسبت به یکدیگر پیدا کنند. اگر زوجین از لحاظ مسائل جنسی با یکدیگر توافق نداشته باشند و وارد رابطه شوند، به مرور اختلال‌هایی در رابطه آن‌ها به وجود می‌آید. کلاس‌های مشاوره ازدواج، در مورد مسائل جنسی موشکافی‌هایی را انجام خواهد داد و شما از این طریق متوجه می‌شوید که آیا از لحاظ جنسی با همسر خود تفاهم دارید یا خیر.

در نهایت اگر بخواهیم در مورد هزینه مشاوره ازدواج ۱۴۰۲ صحبت کنیم، باید بگوییم که مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌توانند به صورت آنلاین هم انجام شوند. یکی از نکات مهمی که در این مورد وجود دارد، این است که هزینه مشاوره ازدواج ممکن است با توجه به انجام تست‌های مشاوره قبل از ازدواج، تخصص و مدرک مشاور هم، تغییر کند.

سخن پایانی

یکی از موارد مهمی که می‌تواند به یک ازدواج موفق کمک کند، انجام مشاوره ازدواج است. مشاوره قبل از ازدواج در سراسر کشور انجام می‌شود و مراجعه کنندگان عزیز می‌توانند از طریق تلفنی یا به صورت حضوری، مشاوره‌های لازم را دریافت کنند. همانطور که توضیح دادیم، در مشاوره‌های قبل از ازدواج، در مورد مسائل مختلفی همچون ویژگی‌های شخصیتی زوجین، مسائل جنسی، مسائل ژنتیکی و غیره صحبت می‌شود. همینطور توضیح دادیم که هزینه مشاوره ازدواج ۱۴۰۲ چقدر است و با توجه به چه عواملی ممکن است تغییر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج