فروش فورد برانکو در سال 2023، کمتر از جیپ رانگلر و تویوتا فورانر


فروش فورد برانکو در سال 2023، کمتر از جیپ رانگلر و تویوتا فورانر

در سال ۲۰۲۳ تولید فورد برانکو به دلیل اعتصاب کارگران و مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات کاهش پیدا کرد و باعث شد در آمار فروش در پس رقبای خود قرار گیرد. هرچند فورد برانکو پس‌ازاینکه در سال ۲۰۲۱ به بازار بازگشت بسیار موفق عمل کرد و با استقبال زیادی...

در سال ۲۰۲۳ تولید فورد برانکو به دلیل اعتصاب کارگران و مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات کاهش پیدا کرد و باعث شد در آمار فروش در پس رقبای خود قرار گیرد.

فروش فورد برانکو در سال 2023، کمتر از جیپ رانگلر و تویوتا فورانر

هرچند فورد برانکو پس‌ازاینکه در سال ۲۰۲۱ به بازار بازگشت بسیار موفق عمل کرد و با استقبال زیادی مواجه شد اما هنوز نتوانسته است در آمار فروش به جیپ رانگلر و حتی تویوتا فورانر سالخورده برسد. در سال ۲۰۲۳ نیز شرایط برای برانکو بدتر شده و فروش آن در آمریکا با نزدیک به ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲، به ۱۰۵,۶۶۶ دستگاه رسیده است. فروش این ماشین در سه‌ماههٔ پایانی سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته و ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

فروش فورد برانکو در سال 2023، کمتر از جیپ رانگلر و تویوتا فورانر

از سوی دیگر، جیپ رانگلر هم هرچند کاهش فروش را تجربه کرده اما همچنان با اختلاف زیادی بالاتر از برانکو قرار دارد. این آفرودر نمادین در سال ۲۰۲۳ در ایالات‌متحده موفق به فروش ۱۵۶,۵۸۱ دستگاه شده است که کاهشی ۱۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. هرچند نسخهٔ بروز شدهٔ رانگلر که اواخر سال گذشته راهی بازار شد ممکن است باعث بهبود فروش این خودرو طی سال جاری شود اما رانگلر به‌وضوح سایهٔ سنگین برانکو را روی آمار فروش خود احساس می‌کند. موضوع جالب در این رابطه اما فروش خوب تویوتا فورانر با وجود سن بسیار بالا است. نسل کنونی این خودرو در سال ۲۰۰۹ به بازار آمده و به‌زودی با نسل جدید جایگزین خواهد شد اما فورانر قدیمی هنوز در آمریکا محبوب است و سال گذشته ۱۱۹,۲۳۸ دستگاه فروخته که کاهش جزئی ۱.۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد.

فروش فورد برانکو در سال 2023، کمتر از جیپ رانگلر و تویوتا فورانر

البته هرچند برانکو در سال ۲۰۲۳ از لحاظ آمار فروش در پس رقبای خود قرار گرفته است اما این موضوع به خاطر کاهش تقاضا نیست بلکه به کاهش تولید و موجودی نمایندگی‌ها بازمی‌گردد. اعتصاب کارگران خودروسازی ایالات‌متحده در سپتامبر گذاشته خط تولید کارخانهٔ میشیگان فورد که برانکو و رنجر را تولید می‌کند متوقف کرد که این می‌تواند دلیل کاهش موجودی برانکو در نمایندگی‌ها باشد. تولید برانکو در اکتبر تقریباً به صفر رسید اما کارخانه در نوامبر فعالیت خود را از سر گرفت و تولید در دسامبر افزایش پیدا کرد. علاوه بر این، تولید برانکو هنوز هم تحت تأثیر محدودیت‌های زنجیرهٔ تأمین قطعات قرار دارد که منجر به حذف تیپ پایهٔ این خودرو شد. بااین‌حال، فورد در تابستان آینده شیفت سوم را به کارخانهٔ میشیگان اضافه خواهد کرد که می‌تواند تولید و درنتیجه فروش برانکو را افزایش دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین