استقبال تهران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین


استقبال تهران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونسیتی استقبال کرد.

استقبال تهران از بیانیه اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین

به گزارش راهبرد معاصر؛ ناصر کنعانی در یک موضعگیری رسانه‌ای، ضمن استقبال از بیانیه سی و هفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا درخصوص توقف جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود را از مفاد این بیانیه که نشان‌دهنده پایبندی اتحادیه، رهبران و ملت‌های آفریقا به آرمان‌های ارزشمند حق طلبانه و بشردوستانه درخصوص فلسطین است، اعلام می‌دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد که تداوم این مواضع اصولی و انسانی و تأکید بر آن، در کنار مواضع حق طلبانه و انسان‌دوستانه بسیاری از کشور‌ها و ملت‌های جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، عرصه را بر جنگ‌طلبان و جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن تنگ‌تر کرده و زمینه ساز توقف جنگ علیه غزه و کرانه غربی و موجب کاهش آلام مردم فلسطین خواهد شد.

براساس این گزارش، اتحادیه آفریقا در بیانیه پایانی سی‌وهفتمین نشست سران خود تجاوز‌های مداوم و وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

اتحادیه آفریقا همچنین از رژیم صهیونیستی خواست که مطالبات بین‌المللی را بپذیرد و آتش‌بس دائم در غزه ایجاد کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «مجازات دسته‌جمعی غیرنظامیان غزه و تلاش برای کوچاندن آن‌ها به صحرای سینا را محکوم می‌کنیم.»

سران کشور‌های آفریقا همچنین تاکید کردند: حمایت برخی کشور‌ها از اسرائیل و نشان دادن چراغ سبز به آن برای تداوم عملیات نظامی را محکوم می‌کنیم. ما خواهان رفع محاصره ظالمانه و تحمیل شده علیه نوار غزه هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد نقض قوانین انسانی از سوی رژیم اسرائیل در غزه هستیم، ما همچنین خواستار تحقیقات بین‌المللی مستقل درمورد هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و موسسات رسانه‌ای در غزه هستیم.

اتحادیه آفریقا همچنین خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل در مورد استفاده از سلاح ممنوعه و غیرمتعارف توسط رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!