هشدار: کاهش وزن خیلی سریع سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد!


هشدار: کاهش وزن خیلی سریع سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد!

ایتنا - متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در تهران، نسبت به پیروی از رژیم‌های غیراصولی لاغری هشدار داد و گفت کاهش وزن بسیار سریع به سلامت انسان آسیب می‌زند.


آتوسا سعیدپور، متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در تهران، نسبت به پیروی از رژیم‌های غیراصولی لاغری هشدار داد و گفت کاهش وزن بسیار سریع به سلامت انسان آسیب می‌زند.

سعیدپور با اشاره به تبلیغات گسترده رژیم‌های غیراستاندارد لاغری در فضای مجازی، اظهار داشت: لاغری سریع و ناگهانی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای سلامتی ایجاد کند.

او تصریح کرد: رژیم‌های غذایی باید مقادیر مناسبی از مواد مغذی اصلی از جمله پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و ویتامین را تامین کنند. کاهش بی‌رویه مصرف هر یک از این مواد، می‌تواند به بر هم خوردن تعادل در بدن منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: دریافت انرژی کافی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک برنامه غذایی مناسب است که باید بر اساس ویژگی‌های فردی هر شخص تنظیم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بهشتی خاطرنشان کرد که رژیم‌های سریع و شدید لاغری می‌توانند منجر به مشکلات جدی سلامتی حتی در بلندمدت شوند.

وی تاکید کرد که خواب کافی و منظم و همچنین سبک زندگی سالم از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر تناسب اندام و وزن ایده‌آل هستند.

سعیدپور خاطرنشان کرد که متخصصان تغذیه، کاهش تدریجی و پایدار وزن را به منظور رسیدن به وزن ایده‌آل توصیه می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟