تعیین ساز و کار خرید غلات از روس‌‌‌ها در قالب ال‌‌سی و اعتباری


دنیای‌اقتصاد: قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار از ایجاد سازوکار با دو بانک روسی برای خرید کالا در قالب ال‌‌‌سی و اعتباری خبر داد.

به گزارش «ایلنا» علیرضا پیمان‌‌‌پاک، در سفری که اخیرا به مسکو داشت تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ای‌‌‌ برای خرید بلندمدت غلات از این کشور امضا کرد.

قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار در تشریح جزئیات بیشتر از این قرارداد گفت: در این سفر با مذاکراتی که با چند تامین‌‌‌کننده بزرگ غلات روسی صورت گرفت، مقرر شد براساس ‌سازوکار بانکی که بین بانک‌های تجاری ایران و دو بانک بزرگ VTB و «اسبر بانک» ایجاد شده خرید کالا در قالب ال‌‌‌سی و حتی اعتباری انجام شود و خریدهای بلندمدت با فرمول قیمتی مشخص طراحی شود.

وی افزود: براساس این تفاهم‌‌‌نامه خرید کالاهایی مانند ذرت، جو، کنجاله آفتابگردان و روغن خام آفتابگردان از طرف ایران و تامین آنها از سوی طرف روس انجام می‌‌‌پذیرد. پیمان‌‌‌پاک اظهار کرد: در گام اول اجرای این تفاهم‌‌‌نامه شرکت‌های جهاد استقلال و پشتیبانی امور دام که بنا بر دستور مقام عالی وزارت تامین کالا و نهاده‌‌‌های موردنیاز کشور را عهده‌‌‌دار شدند از این فرصت استفاده می‌کنند؛ این شرکت‌ها بدون اخذ سود و با در نظر داشتن هزینه‌‌‌ها به منظور تامین کالا با قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی و تامین کالا به صورت مستقیم برای زنجیر‌‌‌ه‌‌‌های تامین در حوزه دام و طیور از دستاوردهای این تفاهم‌‌‌نامه بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟