پیش بینی بورس دوشنبه 30 بهمن 1402 / تنفس مصنوعی، بازار سهام را نجات می‌دهد؟


پیش بینی بورس دوشنبه 30 بهمن 1402 / تنفس مصنوعی،  بازار سهام را نجات می‌دهد؟

پس از چهار روز متوالی منفی، نقشه بازار سهام رخ سبز به خود گرفت. با این وجود پرتفوی سهامداران تغییر چندانی نکرد. کارشناسان معتقدند بورس تهران در روز میانی هفته شانس زیادی برای ادامه جریان معاملات تعادلی خود و ایستادن در سوی سبز بازار سهام دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات دومین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد 0.22 درصدی، معادل چهار هزار و 505 واحد، در ارتفاع دو میلیون و 64 هزار و واحدی قرار گرفت.

افزایش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.19 درصدی (معادل هزار و 339 واحد)، در پله 722 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با رشد 76.66 واحدی، به سطح 24 هزار و 694 واحدی صعود کرد.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، سه هزار و 807 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دومین روز هفته را هم 5.5 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، خبر از خروج 128 میلیارد و 100 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه

پس از افت بیش از 40 هزار واحدی شاخص اصلی تالار شیشه‌ای طی چهار روز معاملاتی گذشته، سرانجام بازار فرصتی برای استراحت پیدا کرد. با این وجود، بازدهی مثبت بازار در دومین روز معاملاتی هفته، تنها در حد تعادل بازار باقی ماند.

شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌ها همچنان نشان از خروج پول دارد. در سوی مقابل ارزش معاملات نیز در کف میانگین ارزش‌ معاملات از ابتدای آذر قرار گرفته است.

قرارگیری شاخص کل در وضعیت اشباع فروش اما توانست در میان روزهای شدیدا رکودی بازار، رنگ کندل این نماگر را عوض کند. در راستای پیش بینی بورس دوشنبه، کارشناسان انتظار دارند بازار سنتیمنت متعادل و تمایل نسبت به مثبت شدن، دارد. در صورتی که پمپاژ اخبار مثبت در بازار صورت گیرد اما ممکن است رویه فرسایشی معاملات تغییر کند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه