رئیس جمهور برزیل: مرگ منتقد سرشناس کرملین قبل از طرح اتهامات باید بررسی شود


رئیس جمهوری برزیل اظهار داشت: باید پیش از طرح هرگونه اتهامی، تحقیقات کاملی درباره مرگ «الکسی ناوالنی» منتقد سرشناس کرملین انجام شود.

رئیس جمهور برزیل: مرگ منتقد سرشناس کرملین قبل از طرح اتهامات باید بررسی شود

به گزارش راهبرد معاصر؛ لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی پس از شرکت در نشست اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گفت که در این لحظه خودداری از موضع‌گیری در مورد مرگ [الکسی ناوالنی]، موضوعی «منطقی» است.

رئیس‌جمهوری برزیل تصریح کرد: یک شهروند در زندان فوت کرده است، نمی‌دانم بیمار بوده یا مشکلی داشته است. تهمت زدن به معنای بی اهمیت دانستن [واقعیت]است. امیدوارم که پزشکی قانونی توضیحی در مورد علت مرگ این فرد ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، اظهارات او در تضاد با انتقاد شدید و سریع رهبران غربی از روسیه به دلیل مرگ ناوالنی بود. جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا پس از اعلام مرگ ناوالنی رهبر مخالفان روسیه در زندان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را مسئول مرگ وی دانست.

با این حال، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین این واکنش‌ها را غیرقابل قبول خواند.

رویترز عنوان می‌کند که لولا داسیلوا بار‌ها خواستار صلح در اوکراین شده است و تاکید دارد که روسیه نباید به این کشور حمله می‌کرد. با این حال، وی اظهار می‌کند که ایالات متحده بی جهت این جنگ را طولانی کرده است.

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه روز جمعه به نقل از منابع قضایی این کشور اعلام کرد: ناوالنی که در حال گذراندن دوران محکومیت در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، روز جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ بعد از یک پیاده‌روی احساس ناخوشایندی کرد و بی‌درنگ هوشیاری خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌ها، تلاش بیش از ۳۰ دقیقه‌ای پزشکان که بی‌درنگ در محل ظاهر شدند نیز برای احیای ناوالنی بی‌نتیجه ماند.

ناوالنی که به‌دلیل محکومیت‌های قبلی زندانی بود، ۱۳ مرداد در پایان یک محاکمه دیگر به ۱۹ سال زندان محکوم شد.

ناوالنی ۴۷ ساله که در دهه اخیر سرسخت‌ترین منتقد پوتین معرفی می‌شد، در دادگاه‌های قبلی به جرم «کلاهبرداری و سرپیچی از احکام قضایی» در مجموع به ۱۱ سال و ۶ ماه زندان محکوم و سازمان او به عنوان "سازمان افراطی" غیرقانونی اعلام شد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی