تلاش اتریش برای پایان وابستگی به گاز روسیه


تلاش اتریش برای پایان وابستگی به گاز روسیه

اتریش تلاش می کند تا به وابستگی چندین دهه‌ای خود به گاز ارزان روسیه پایان دهد از این رو وزارت انرژی، اندیشکده Wifo را مامور کرد تا فرارسیدن تابستان، یک بررسی درباره تاثیر اقتصادی پایان دادن به قرارداد با روسیه و خطرات وابسته ماندن به گاز روسیه، انجام دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اتریش که پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲، به دنبال حفظ روابط نزدیک و طولانی‌مدت با روسیه نیست و تلاش دارد تا به وابستگی چندین دهه‌ای خود به گاز ارزان روسیه پایان دهد، به دنبال تأمین‌کنندگان جایگزین می‌گردد. درحالی رهبران سیاسی مانند وزیر انرژی، لئونور ، از حزب سبز‌ها تکرار کردند مسکو دیگر شریک قابل اعتماد نیست که شرکت نفتی OMV که بخشی از آن دولتی است، تصریح کرد که به خرید گاز از شرکت گازپروم تحت قراردادی که تا سال ۲۰۴۰ معتبر است، ادامه می‌دهد.

وزیر انرژی اتریش در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: سهم روسیه از واردات گاز اتریش، با وجود کاهش حجم آن ولی از ۷۶ درصد در نوامبر، به رکورد ۹۸ درصد در دسامبر افزایش یافته است. اقدامات بازار و شرکت‌های انرژی که بخشی از آن هستند برای کاهش وابستگی به گاز روسیه به حد کافی نبوده است و تنوع واردات گاز ما آهسته پیش می‌رود. وزارت انرژی، اندیشکده Wifo را مامور کرد تا فرارسیدن تابستان، یک بررسی درباره تاثیر اقتصادی پایان دادن به قرارداد با روسیه و خطرات وابسته ماندن به گاز روسیه، انجام دهد. گووسلر افزود: ما باید برای خروج OMV از قراردادهای بلندمدت با روسیه آماده شویم. وزارت انرژی همچنین برنامه‌ریزی کرده تا شرکت‌هایی که گاز در اتریش می‌فروشند را مجبور کند اقدامات مشخصی را برای کاهش سهم گاز روسیه در سبد انرژی خود انجام دهند.

منبع : فولادبان
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی