پوتین: روسیه آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین است


رییس جمهوری روسیه گفت: مسکو آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز است، اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کی‌یف خواهان صلح باشد.

پوتین: روسیه آماده پایان دادن به درگیری با اوکراین است

به گزارش راهبرد معاصر؛ ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در برنامه تلویزیونی «مسکو. کرملین. پوتین» تلویزیون روسیا یک گفت: مردم دونباس به روسیه به عنوان ضامن پناه آوردند.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما مجبور شدیم به جای راه حل صلح آمیز از ابزار جنگ استفاده کنیم، ولی در همان زمان نیز به دنبال راهی مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به درگیری بودیم و در مذاکرات استانبول نیز روی بعضی مولفه‌ها به توافق رسیدیم.

پوتین با بیان اینکه ما آماده گفتگو هستیم، افزود: اگر دخالت‌های غرب نبود جنگ ۱۸ ماه پیش تمام شده بود، ولی دولت کی‌یف چنین چیزی نمی‌خواست و حالا نمی‌دانم امروز آن را می‌خواهند یا نه.

رئیس جمهوری روسیه دوم اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند، پوتین عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان با حمایت مالی غرب از کی‌یف ادامه دارد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان