پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 بهمن 1402 / صعود بازار طلا با سوخت دلار


پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 بهمن 1402 / صعود بازار طلا با سوخت دلار

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با رشد قیمت دلار همراه شد و در تمام قطعات و وزن‌ها صعودی بود. روند افزایشی بازار ارز قطعات سنگین سکه را در کانال بالاتر قرار داد. فعالان بازار طلا رشد قیمت‌ها در این بازار را تحت تاثیر رشد دلار می‌دانند و معتقدند روند قیمت در این بازار در طولانی‌مدت صعودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته بر مدار افزایش قیمت دلار قرار گرفت و رشد داشت. قیمت انس جهانی طلا به دلیل تعطیلات پایانی هفته بازارهای جهانی روی رقم ۲۰۱۳ دلاری ثابت بود و بازیگر فعالی در بازار فلز زرد نبود.

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 بهمن 1402 / صعود بازار طلا با سوخت دلار

فعالان بازار طلا معتقدند در طولانی‌مدت روند قیمت‌ها در بازار فلز زرد افزایشی است، اما در کوتاه‌مدت به اخبار و تحولات سیاسی و برخی شاخص‌های اقتصادی مربوط است. آنها رشد قیمت دلار را متاثر از روند قیمت‌ها به دلیل تورم، رشد پایه پولی و سایر موارد اقتصادی صعودی می‌دانند و می‌گویند در طولانی مدت بازار طلا همیشه آرایش افزایشی داشته است.

سکه امامی ۳۳ میلیون شد

سکه امامی روز یکشنبه با افزایش ۳۹۷ هزار تومانی با قیمت ۳۳ میلیون و ۳۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار رشد ۲۲۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۳۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان معامله شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه هر یک افزایش ۲۰۰ هزار تومانی داشتند و به ترتیب با رقم ۱۸ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش قیمت ۵۰ هزار تومانی داشت.

کاهش حباب سکه‌های سنگین در روند صعودی بازار

قیمت طلا، روز یکشنبه ۲۹ بهمن صعودی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۱۲ هزار تومانی با رقم ۱۲ میلیون ۲۶۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان، گران شد و با رقم دو میلیون و ۸۳۱ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۸۹۳ هزار تومان رسید.

حباب در خانواده سکه‌ها روز یکشنبه روند متوازنی نداشت حباب سکه‌های سنگین منفی شد و سایر قطعات رشد حباب داشتند. حباب سکه امامی ۱۰ هزار تومان و سکه بهار ۲۱۵ هزار تومان کاهش داشت. حباب نیم‌سکه هشت هزار تومان، ربع سکه ۱۰۴ هزار تومان و سکه‌ گرمی هزار تومان افزایش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس