پایان بورس امروز 29 بهمن 1402 / بازار سهام از ریل خارج شد


پایان بورس امروز 29 بهمن 1402 / بازار سهام از ریل خارج شد

بازار سهام از ریل خارج شده و آخرین روزهای سال 1402 را در فضایی رکودی سپری می‌کند. خروج پول، کاهش حجم معاملات و به کف رسیدن قیمت سهام، وصف این روزهای وضعیت بورس تهران است. حتی امروز هم که شاخص‌های کل و هم‌وزن، رشد اندکی را ثبت کردند، حجم و ارزش معاملات خرد که معیار مهمتری برای سنجش وضعیت بازار سهام هستند، کاهشی شده و بیشتر از روزهای قبل در باتلاق رکود فرو رفتند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد سبزپوشی شاخص‌های کل و هم‌وزن بود. در همین حال، 70 درصد از نمادهای بازار در محدوده مثبت معامله شدند و اغلب نمادهای گروه‌های لیدری نظیر فلزات اساسی، خودرو، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی در محدوده سبزرنگ قرار گرفتند. گروه‌های ریالی بازار نیز امروز عموما سبزپوش بودند.

پایان بورس امروز 29 بهمن 1402 / بازار سهام از ریل خارج شد

با این حال اما این رنگ و بو در بازار سهام، چندان امیدوار کننده نبود؛ چرا که حجم و ارزش معاملات خرد، کاهش بیشتری را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و بازار سهام را در باتلاق رکود بیشتر فرو برد. در این میان اما لغو الزام فروش بازارگردان‌ها و همچنین لغو تمامی عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی، خبرهای مثبتی بود که جو بازار را تا حدی مثبت کرد؛ اگرچه باز هم نتوانست نجات‌دهنده باشد.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز 0.23 درصد رشد کرد و چهار هزار و 723 واحد بالا رفت تا در ارتفاع دو میلیون و 64 هزار و 743 واحد قرار گیرد. شاخص هم‌وزن نیز امروز 0.19 درصد بالا رفت و با رشد 1371 واحدی در سطح 722 هزار و 747 واحدی متوقف شد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس هم صعودی بود و 76 واحد بالا رفت تا با رشد 0.31 درصدی در سطح 24 هزار و 694 واحد قرار گیرد.

حجم و ارزش معاملات خرد

حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی امروز کاهشی بود. حجم معاملات خرد تا لحظه تنظیم این گزارش به 5.5 میلیارد برگه سهم رسیده و ارزش معاملات خرد هم روی رقم سه هزار و 500 میلیارد تومان قرار گرفته است.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در معاملات امروز بورس، باز هم منفی بود. تا لحظه تنظیم این گزارش، 154 میلیارد تومان پول حقیقی از سهام، صندوق‌‎‌های سهامی و حق تقدم‌ها خارج شده است. صندوق‌های درآمد ثابت هم امروز و تا این لحظه 328 میلیارد تومان پول حقیقی از دست داده‌اند.

گزارش‌‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی