عربستان سعودی پروژه‌هایی 373 میلیون دلاری در مکه راه‌اندازی کرد


عربستان سعودی پروژه‌هایی 373 میلیون دلاری در مکه راه‌اندازی کرد

عربستان سعودی با سرمایه‌گذاری در شبکه‌های حمل‌ونقل و راه‌اندازی 20 پروژه جاده‌ای به ارزش 373 میلیون دلار قصد دارد تجربه سفرهای زیارتی را تسهیل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، منطقه مکه در عربستان سعودی با راه‌اندازی 20 پروژه جاده‌ای به ارزش 1.4 میلیارد ریال عربستان (373 میلیون دلار) ابتکار توسعه زیرساختی قابل توجهی را آغاز کرده است. با طول کل 385 کیلومتر، هدف این پروژه‌ها افزایش اتصال و تسهیل سفر در داخل منطقه است. به گزارش اکونومی‌میدل‌ایست، این پروژه‌ها به رهبری سعود بن مشعل آل سعود، معاون شاهزاده مکه، تعهد دولت به نوسازی شبکه‌های حمل‌ونقل و حمایت از نیازهای زائرانی که از شهرهای مقدس مکه و مدینه بازدید می‌کنند را نشان می‌دهد.

بهبود دسترسی زائران

این پروژه شامل یک جاده مستقیم 24 کیلومتری است که جده را به مکه متصل می‌کند و هزینه تخمینی آن 431 میلیون ریال عربستان است. علاوه بر این، جاده 90 کیلومتری اللیث - مکه با هزینه 169 میلیون ریال عربستان دو برابر خواهد شد. جاده بیشه - رنیه - الخرما (Bisha-Raniyah-Al-Khurma) نیز توسعه خواهد یافت. هدف این پروژه‌ها بهبود دسترسی به مکه از مناطق مختلف پادشاهی، به ویژه در فصول حج و عمره است.

مکه قصد دارد جاده 114 کیلومتری بیشه - رنیه - الخرما را با هزینه 271 میلیون ریال عربستان، 2 برابر کند. این کار به عربستان اجازه می‌دهد تا به مسافران جنوب و مرکز پادشاهی سعودی بهتر خدمت‌رسانی کند. این منطقه همچنین پروژه‌ای را برای دو برابر کردن 9 کیلومتری جاده مرکزی الإیواء به مبلغ 38 میلیون ریال عربستان برای کاهش تراکم ترافیک، به ویژه در فصول حج و عمره، آغاز خواهد کرد. جاده همچنین تحت یک بازسازی روشنایی قرار خواهد گرفت.

کارشناسان پروژه

مهندس صالح الجاسر (Saleh Al-Jasser)، وزیر حمل‌ونقل و تدارکات و رئیس هیئت مدیره اداره کل راه و مهندس بدر الدلمی (Badr Al-Dalami)، سرپرست مدیرعامل سازمان راهداری در مراسم راه‌اندازی حضور داشتند.

پروژه‌های جاده‌ای نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زیرساخت‌ها با هدف بهبود اتصال و افزایش تجربه حمل‌ونقل کلی برای ساکنان و بازدیدکنندگان است. علاوه بر این، آن‌ها با دیدگاه پادشاهی برای ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل مدرن و کارآمد هماهنگ هستند. هدف دولت با سرمایه‌گذاری در شبکه‌های حمل‌ونقل، تسهیل تجربه سفر یکپارچه و کمک به توسعه و شکوفایی کلی منطقه است.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان