ترامپ: صدور جریمه سنگین برای پرونده کلاهبرداری دخالت در انتخابات است


ترامپ: صدور جریمه سنگین برای پرونده کلاهبرداری دخالت در انتخابات است

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، در جمع هوادارانش، صدور جریمه سنگین برای پرونده کلاهبرداری خود را دخالت در انتخابات خواند.

ترامپ: صدور جریمه سنگین برای پرونده کلاهبرداری دخالت در انتخابات است

به گزارش راهبرد معاصر، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، در جمع هزاران تن از هوادارانش در میشیگان، صدور جریمه 355 میلیون دلاری برای پرونده کلاهبرداری و فساد مالی خود را، دخالت در انتخابات خواند.

وی در نخستین سخنرانی انتخاباتی خود پس از صدور حکم جریمه سنگین برای خود از سوی قاضی آرتور انگورون، ضمن محکوم کردن این قاضی، مدعی شد که قاضی انگورون بخشی از توطئه حزب چپ با هدف ممانعت او از راه یابی دوباره به کاخ سفید است.

ترامپ افزود: این سوء استفاده های متعدد از قدرت، تنها حمله به من نیست. این حمله به تمام مردم آمریکاست.

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر ادعای خود مبنی بر بروز تقلب در انتخابات 2020 را تکرار و آن را ناشی از تقلب انتخاباتی دانست.

دونالد ترامپ دو روز پیش، در پرونده کلاهبرداری و فساد مالی به پرداخت حدود 355 میلیون دلار جریمه و 3 سال ممنوعیت انجام فعالیت های تجاری در نیویورک محکوم شد.

بر این اساس، قاضی آرتور انگورون، پس از چندین جلسه دادگاه طی 3 ماه، ترامپ را به پرداخت 354 میلیون و 900 هزار دلار جریمه و 3 سال ممنوعیت مدیریت هر شرکت تجاری در شهر نیویورک محکوم کرد.

دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024، دو فرزند پسر ارشدش و تنی چند از کارکنان سازمان خانوادگی آنها متهم به کلاهبرداری و بیش از حد نشان دادن ارزش دارایی ها و املاک ترامپ برای دریافت وام های بهتر و شرایط بیمه ای مطلوب تر طی یک دهه بودند.

ترامپ پس از صدور این حکم در پستی در شبکه اجتماعی تروث سوشیال، این قاضی را احمق و فاسد خواند و این پرونده را نوعی پاپوش و انتقام گیری سیاسی و دخالت در انتخابات دانست.

ترامپ افزود: این تصمیم یک دورغ کامل و نهایی است. ما نمی توانیم اجازه دهیم بی عدالتی برقرار بماند.

قاضی همچنین ترامپ و شرکت های املاک او را که نامشان در این کیفرخواست آمده، به مدت 3 سال از ارائه درخواست وام به هر موسسه مالی در نیویورک، منع کرد.

در همین حال وکلای ترامپ این احکام را بی عدالتی فاحش خوانده و اظهار کردند که حتما نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر خواهند داد و معتقدند با این درخواست می توانند حکم را تغییر دهند.

این در حالی است که دونالد ترامپ روز 23 ژانویه در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت نیوهمپشایر رقیب خود نیکی هیلی را شکست داد و پیروز این ایالت شد.

ترامپ همچنین در 15 ژانویه اولین رقابت درون حزبی جمهوری خواهان در ایالت آیووا برای انتخابات 2024 را به سود خود به پایان رساند و در این میدان مهم انتخاباتی با فاصله چشمگیری نسبت به سایر رقبای خود پیروز شد.

وی علاوه بر این، در 9 فوریه، سومین عرصه رقابت درون حزبی در ایالت نوادا و جزایر ویرجین را با پیروزی به پایان رساند تا یک گام دیگر به کسب نامزدی حزب نزدیک شود.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در حال حاضر جو بایدن نامزد پیشتاز دموکرات ها و دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در نظرسنجی ها هستند./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی