ابراز امیدواری قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه


ابراز امیدواری قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه

نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر در سخنانی با اذعان به وجود برخی مشکلات در مسیر دستیابی به توافق آتش بس در غزه، نسبت به حصول چنین توافقی ابراز امیدواری کرد.

ابراز امیدواری قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه

به گزارش راهبرد معاصر، وزیر امور خارجه قطر در سخنانی درباره آخرین تحولات پایان دادن به جنگ در غزه اعلام کرد که همچنان اختلافاتی در مورد توافق مبادله اسرا وجود دارد و مشکلاتی در بعد انسانی مذاکرات وجود دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر شنبه شب در سخنانی گفت: طی هفته گذشته پیشرفت‌هایی در مورد توافق بدست آوردیم، اما در روزهای اخیر به اختلافاتی مواجه شدیم.

وزیر امور خارجه قطر در عین حال تاکید کرد: احتمالاً به زودی به توافقی برای مبادله اسرا برسیم و همه تلاش خود را برای این منظور بکار می‌گیریم.

عبدالرحمن آل ثانی ادامه داد: اگر بتوانیم بسته‌ای انسانی را در این توافق مشخص کنیم، قادر به کنار گذاشتن موانع خواهیم بود.

مقام قطری تصریح کرد: دوحه همه تلاش خود را برای رسیدن به توافقی برای کاهش درد و رنج‌های انسانی در غزه بکار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه قطر با بیان اینکه باید نسبت به مذاکرات در مورد قضیه فلسطین واقع بین باشیم، افزود: پیشرفتی در گفت‌وگوها در مورد راه حل دو کشور صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد زمان به نفع ما نیست و با فرا رسیدن ماه رمضان اوضاع برای منطقه خطرناک خواهد بود.

نخست وزیر قطر درباره درباره تشکیل یک دولت یکپارچه فلسطینی در کرانه باختری و غزه ابراز امیدواری کرد و گفت: دلیلی برای ادامه جنگ در غزه نمی‌بینیم. جنگ باید همین امروز بدون هیچ پیش شرطی متوقف شود. دلیلی برای ادامه جنگ نمی‌بینیم و توقف آن به بازگشت اسرا منجر خواهد شد./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول