هشدار مصر درباره تبعات عملیات نظامی فراگیر در مصر


هشدار مصر درباره تبعات عملیات نظامی فراگیر در مصر

وزیر امور خارجه مصر با ابراز نگرانی درباره کوچ اجباری غیرنظامیان از رفح نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار انسانی عملیات نظامی اسراییل در غزه هشدار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، وزیر امور خارجه مصر روز شنبه در حاشیه نشست امنیتی مونیخ تاکید کرد که هرگونه عملیات نظامی فراگیر در نوار غزه پیامدهای انسانی فاجعه باری خواهد داشت و بیرون کردن آوارگان از رفح تهدیدی برای امنیت ملی مصر است.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، شکری در جریان شرکت در جلسه گفتگو درباره صلح و ثبات در خاورمیانه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ افزود که کشورش در تلاش است تا همه حمایت‌های ممکن را ارائه کند و تمام اقدامات لازم را برای وارد کردن کمک‌ها به نوار غزه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه صحبت از ساخت دیوار در مرز مصر با غزه تنها یک فرضیه است و مصر فقط عملیات تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: قاهره قصد ندارد مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه آماده کند.

شکری بر لزوم پرهیز از هرگونه تشدید تنش از سوی طرف اسرائیلی که وضعیت در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند، تاکید کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ۷ فوریه اعلام کرد که سربازان دستور آماده شدن برای آغاز عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه را دریافت کرده‌اند. دو روز بعد، نتانیاهو به ارتش دستور داد تا طرحی برای تخلیه غیرنظامیان از رفح و از بین بردن گردان‌های حماس در این شهر آماده کند.

ایالات متحده نسبت به عملیات احتمالی در رفح ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که این عملیات ممکن است منجر به فاجع شود.

این در حالی است که یسراییل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل روز جمعه در مونیخ اعلام کرد که تل آویو قبل از عملیات نظامی در رفح در جنوب نوار غزه با قاهره هماهنگ خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش