مشکلات سازمان ملل برای کمک به مردم غزه/ محدودیت‌ها زیاد است


مشکلات سازمان ملل برای کمک به مردم غزه/ محدودیت‌ها زیاد است

اقتصادنیوز: یکی از مقامات سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد که ارائه کمک به مردم غزه با چالش‌های بزرگ از جمله محدودیت تعداد کامیون‌هایی مجاز به ورود به غزه مواجه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حکیم الوائر، دستیار مدیر کل و نماینده منطقه ای فائو در خاور نزدیک و شمال آفریقا روز شنبه به وقت محلی گفت: «در حال حاضر تنها یک مسیر از طریق رفح از مصر وجود دارد و به اندازه کافی نمی تواند نیازها را تامین کند.»

خبر مرتبط
سازمان ملل پشت حماس ایستاد

اقتصادنیوز: یکی از مقامات سازمان ملل تایید کرد: سازمان جنبش حماس جنبشی سیاسی است.

وی افزود: به دلیل ترخیص محدود و صف کامیون‌ها که در گذرگاه صف کشیده‌اند، فرآیند بسیار پیچیده‌ای برای رساندن غذا [به غزه] وجود دارد.

مشکلات سازمان ملل برای کمک به مردم غزه/ محدودیت‌ها زیاد است

با این حال، این مقام فائو گفت حتی کامیون‌هایی که برای توزیع کمک‌ها وارد غزه شده و در داخل غزه حرکت می‌کنند، «چالش‌های عظیمی» دارند.

خبر مرتبط
کاهش چشمگیر کمک‌ها به غزه/ سازمان ملل اطلاعیه داد

اقتصادنیوز: سازمان ملل اعلام کرد: کمک‌ها به غزه کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شمال غزه هنوز به سختی قابل دسترسی است و با نبود زیرساخت و انبارهای مناسب که بتوانیم چنین مواد غذایی را در آن ذخیره کنیم، توزیع در داخل این منطقه در دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

مشکلات سازمان ملل برای کمک به مردم غزه/ محدودیت‌ها زیاد است

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای غزه از آغاز جنگ اسرائیل در غزه در ۷ اکتبر(۱۵ مهر) تاکنون، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر و تعداد زخمی ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!