گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی


کاخ سفید با اعلام گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، عقب نشینی کی‌یف از شهر آودیوکا و پیروزی روسیه را نتیجه انفعال کنگره آمریکا در تصویب بودجه کمک نظامی به این کشور دانست و گفت که بایدن بر لزوم تصویب فوری بودجه تاکید کرد.

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی

به گزارش راهبرد معاصر؛ کاخ سفید روز شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهو اوکراین تماس گرفت تا بر تعهد واشنگتن به ادامه حمایت از اوکراین در آستانه دومین سالگرد تهاجم بی رحمانه روسیه تاکید کند.

کاخ سفید تصریح کرد: «صبح امروز، ارتش اوکراین مجبور شد از آودیوکا عقب نشینی کند، زیرا سربازان اوکراینی مجبور به جیره بندی مهمات به دلیل کاهش تدارکات در نتیجه انفعال کنگره (آمریکا) شدند که منجر به اولین دستاورد‌های قابل توجه روسیه در چند ماه گذشته شد.»

کاخ سفید در ادامه این بیانیه تصریح کرد: «بایدن بر لزوم تصویب فوری لایحه بودجه تکمیلی امنیت ملی برای تامین مجدد نیرو‌های اوکراینی توسط کنگره تاکید کرد.»

به گفته کاخ سفید، «بایدن مجددا بر حمایت قوی دو حزبی در دولت آمریکا و در میان مردم آمریکا از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تحمیل هزینه به دولت روسیه برای پاسخگو ساختن آن تأکید کرد.»

کامالا هریس معاون بایدن روز شنبه در نشست خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: به تلاش‌های خود برای تضمین صلح عادلانه و پایدار ادامه خواهیم داد و برای اطمینان از پرداخت خسارت روسیه به اوکراین اقدام خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه «ما تا زمانی که طول بکشد با شما [اوکراین]خواهیم بود»، اظهار داشت: من و رئیس‌جمهوری آمریکا به اقدامات لازم برای تامین منابع و سلاح‌های مورد نیاز شما برای موفقیت [در جنگ با روسیه]ادامه خواهیم داد.

اظهارات وی در حالی بیان می‌شود که لایحه کمک نظامی دولت بایدن به کی‌یف به ارزش ۶۰ میلیارد دلار، در کنگره آمریکا متوقف شده است.

مایک جانسون رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، هفته گذشته بار دیگر اعلام کرد که هیچ «برنامه فوری» در راستای تصویب بسته ۹۵ میلیارد دلاری دولت بایدن برای کمک امنیتی به اوکراین، اسرائیل و تایوان وجود ندارد.

وی در نشست خبری هفتگی رهبران مجلس نمایندگان آمریکا در این باره گفت: قرار نیست ما از سوی مجلس سنا، مجبور به اقدام شویم.

رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تاکید کرد که هر بسته کمک‌های نظامی و بشردوستانه بین‌المللی باید شامل اقداماتی برای رسیدگی به امنیت در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

این لایحه ده‌ها میلیارد دلار کمک به متحدان ایالات متحده، از جمله حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای (رژیم) اسرائیل ارائه می‌کند. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید