پیش بینی بورس یکشنبه 29 بهمن 1402 / فتح قله ناامیدی در بورس تهران!


پیش بینی بورس یکشنبه 29 بهمن 1402 / فتح قله ناامیدی در بورس تهران!

جریان دادوستدهای روز آغازین هفته نیز به کام سهامداران پیش نرفت تا چهارمین کندل نزولی متوالی بازار، ثبت شود. روزهای ناامیدکننده بورس تهران ادامه دارد و به نظر می‌رسد شرایط رکودی بورس در دومین روز هفته نیز تکرار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت سنگین 0.89 درصدی، معادل 18 هزار و 519 واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و 60 هزار و 19 واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با کاهش 0.86 درصدی (معادل 6 هزار و 252 واحد)، در پله 721 هزار واحدی قرار گرفت. شاخص‌ کل فرابورس نیز با کاهش 251 واحدی، در سطح 24 هزار و 617 واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز شنبه، چهار هزار و 58 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز هفته را هم 7.1 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس، خبر از خروج 321 میلیارد و 900 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

بیش از 80 درصد تابلوهای بورسی در پایان معاملات روز شنبه، در سوی سرخ دامنه نوسان خود ایستادند. بر خلاف روزهای گذشته که تراکم نمادها در بازه صفر تا منفی یک بود، این بار بخش عمده سهام منفی بازار بین دو تا سه درصد کاهش را تجربه کردند.

از سوی مقابل اما ارزش سفارش‌های پنج خط اول خرید در سهام، حق تقدم‌ها و صندوق‌های سهامی با اختلاف معناداری بیش از ارزش سفارش‌های سمت فروش بود. این موضوع نشان از آن دارد که بازار در قیمت‌های فعلی، خریداران بالقوه‌ای دارد اما قرارگیری ارزش معاملات در سطوح پایین‌تر از چهار هزار میلیارد تومان در کنار ریسک‌هایی که بر بازار سهام سایه افکنده است، اجازه حرکت را به بازار نمی‌دهد.

از این رو، کارشناسان معتقدند بعید به نظر می‌رسد جو رکودی بازار به یک‌باره در بازار روز یکشنبه عوض شود. بنابراین روند نزولی بازار طی پنج روز معاملاتی اخیر ادامه‌دار خواهد بود.

پیش بینی بورس یکشنبه 29 بهمن 1402 / فتح قله ناامیدی در بورس تهران!

اندیکاتور RSI شاخص کل نشان می‌دهد بازار در منطقه اشباع فروش قرار گرفته است. با این وجود نمی‌توان با اتکا به این پارامتر تکنیکال به تنهایی، صعودی شدن بازار را وعده داد. در گذشته بازار می‌توان مقاطعی را یافت که بازار بیش از این نیز در وضعیت اشباع فروش قرار گرفته است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها