چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟


چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

یخچال‌ها همیشه روشن هستند تا مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را سرد نگهدارند. این دستگاه مهمترین وسیله در آشپزخانه محسوب می‌شود و به دلیل کار کردن دائمی آن ممکن است صدای آن را دائما بشنوید. اما هنگامی که این صدا زیاد و آزاردهنده باشد بیانگر مشکل یا...

یخچال‌ها همیشه روشن هستند تا مواد غذایی و نوشیدنی‌ها را سرد نگهدارند. این دستگاه مهمترین وسیله در آشپزخانه محسوب می‌شود و به دلیل کار کردن دائمی آن ممکن است صدای آن را دائما بشنوید. اما هنگامی که این صدا زیاد و آزاردهنده باشد بیانگر مشکل یا نقص موقتی در این وسیله است. در صورتی که برای شما نیز این سوال پیش آمده که چگونه صدای یخچال را قطع کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا برای حل این مشکل راه حل‌هایی پیش رویتان قرار دهیم.

چرا یخچال صدا می‌دهد؟

در ادامه دلایل و مواردی که ممکن است باعث ایجاد صدا شوند را توضیح می‌دهیم تا در صورت داشتن این مشکل بتوانید متوجه ایراد یخچال فریزر شوید و آن را زودتر برطرف کنید. قبل از هر گونه تعمیر یا عیب یابی به این نکته توجه کنید که باید یخچال را از برق بکشید. در صورت داشتن برق ممکن است صدمات جبران ناپذیری به خودتان یا وسیله وارد کنید.

مشکلات فن اواپراتور
چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

اگر حس می‌کنید منشأ صدای یخچال از داخل آن است فن اواپراتور می‌تواند عامل این صدا باشد. به طور معمول این وسیله در پشت فریزر قرار دارد. فن اواپراتور معمولا پشت یک پانل محافظ قرار گرفته که یا بسته شده یا در جای خود پیچ شده است. پس از برداشتن پنل (دوباره مطمئن شوید که یخچال از برق جدا شده است)، فن را به صورت دستی بچرخانید تا مطمئن شوید که به آرامی حرکت می‌کند و هیچ نشانه‌ای از آسیب دیده نمی‌شود. در غیر این صورت، ممکن است زمان تعویض تیغه‌ها یا گرومت‌ها فرا رسیده باشد.

چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

خارج شدن ظرف تخلیه یخچال

به زیر یخچال نگاه کنید تا مطمئن شوید که ظرف تخلیه در جای خود محکم است. در غیر این صورت، همیشه می‌توانید برای کمک به چسباندن آن و جلوگیری از صدای آزاردهنده از نوار چسب کمک بگیرید.

خرابی کمپرسور

اگر یخچال شما صدای وزوز بسیار بلندی دارد می‌تواند مشکل از کمپرسور باشد و ممکن است زمان تعمیر یا تعویض آن فرا رسیده باشد. قبل از تصمیم‌گیری، کویل‌های کندانسور و فن یخچال را تمیز کنید تا مطمئن شوید کثیفی و گرد و غبار ایجاد شده منبع مشکل نیست.

کثیف بودن فن کندانسور یا کویل‌های کندانسور

چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

هنگامی که کویل‌های کندانسور یا فن کثیف هستند یخچال باید اضافه کار کند و همین موضوع می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد و صدای بلند آن شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است آن‌ها را به طور مرتب تمیز کنید. بسته به سن و مدل دستگاه، هم کویل کندانسور و هم فن را می‌توانید در پایین یخچال یا پشت یخچال پیدا کنید. از جاروبرقی می‌توانید برای تمیز کردن گرد و غبار و کثیفی اضافی استفاده کنید، سپس با استفاده از یک حوله مرطوب سیم‌پیچ‌ها را پاک کنید. بعد از تمیز کردن صبر کنید تا کاملا کویل خشک شود سپس دوباره یخچال را به برق وصل کنید و ببینید که صدا از بین رفته یا خیر.

خطوط آب
چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

اگر یخچال دارای دستگاه پخش‌کننده آب و یخ داخلی باشد صدای بلندی که می‌شنوید می‌تواند مربوط به مشکلات یخ ساز برای پر کردن آب باشد. سعی کنید برای خودتان یک لیوان آب از یخچال بریزید. اگر کار نکرد، احتمالا منبع مشکل شما یخ ساز است. برای حل این مشکل باید به یک متخصص مراجعه کنید.

نو بودن یخچال

اگر یخچال شما جدید است و به تازگی آن را خریداری کرده‌اید این صداها ممکن است طبیعی باشند. همانطور که یخچال در حال پایین آوردن دما است این موضوع می‌تواند باعث ایجاد صدای خش خش شود.

مشکلات مربوط به دما

معمولا توصیه می‌کنند دمای یخچال را 40 درجه سانتیگراد نگهدارید تا از یخ زدن مواد غذایی یا خطوط خنک کننده جلوگیری شود. اگر یخچال شما خیلی سرد است، یخ می‌تواند در داخل برخی از مکانیسم‌ها تشکیل شود و باعث شود یخچال سخت‌تر کار کند و در نتیجه صدای بیشتری نیز تولید می‌کند. سعی کنید دما را پایین بیاورید و ببینید صدا از بین می‌رود یا خیر.

خرابی در یخچال

درهای یخچال معمولا دو لولا دارند یکی از آن‌ها در بالا قرار دارد و دیگری در پایین قرار گرفته است. در صورت خراب شدن هر یک از لولاها یخچال ممکن است صدای زیادی تولید کند؛ بنابراین یکی دیگر از مواردی که باید چک کنید سالم بودن لولا و درب‌های آن است.

سخن آخر

تمامی یخچال‌ها صدای کمی تولید می‌کنند و موضوع جدی نیست؛ اما وقتی این صدا زیاد و آزاردهنده باشد باید به دنبال مشکل یخچال باشد؛ چون ممکن است این مشکل جدی باشد و خبری از خرابی یکی از قطعات اصلی آن بدهد. در متن فوق تمامی مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شوند را توضیح دادیم در صورتی که با موارد فوق مشکل حل نشد بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. یکی از برندهایی که خدمات پس از فروش خوبی دارد یخچال امرسان است؛ بنابراین قبل از خرید به برند و پشتیبانی فنی آن نیز توجه کافی داشته باشید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز معلم مبارک به برادرم 1401 + عکس نوشته تبریک روز معلم به برادر