خشونت در اعتراض هواداران عمران‌خان/بازداشت یک نامزد انتخاباتی+فیلم


خشونت در اعتراض هواداران عمران‌خان/بازداشت یک نامزد انتخاباتی+فیلم

اقتصادنیوز: اعتراض هواداران حزب جنبش عدالت پاکستان در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، همزمان با تجمعات هواداران حزب جنبش عدالت پاکستان در اعتراض به نتایج انتخابات اخیر این کشور، نیروهای پلیس در «لاهور» با معترضان درگیر شده و طی آن یکی از نامزدهای انتخاباتی از حزب عمران خان بازداشت شد.

اعتراض هواداران این حزب در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب به درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.

این درحالی است که فضای دیگر شهرهای پاکستان از جمله اسلام‌آباد و راولپندی پس از فراخوان مسوولان حزب عمران خان برای تظاهرات علیه نتایج انتخابات، امنیتی شد و در پایتخت نیز پلیس نسبت به هرگونه تجمع و نقض قوانین هشدار داده است.

بیانیه دفتر حزب جنبش عدالت از بازداشت سلمان اکرم راجا که نامزد انتخاباتی حزب عمران خان از شهر لاهور و از حقوق دانان معروف پاکستان است، حکایت دارد.

شبکه‌های خبری پاکستان اعلام کردند که سلمان اکرم‌ راجا پیروزی رقیب خود از حزب استحکام پاکستان (با حمایت مسلم لیگ نواز) را به چالش کشیده و مدعی تقلب در شمارش آرای انتخابات است.

خبر مرتبط
پاکستان از طالبان شاکی شد

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد که اسلام‌آباد متعهد به تسهیل تردد کاملاً تنظیم شده افراد و فعالیت‌های تجاری در سراسر مرزهای خود با افغانستان براساس هنجارهای تعریف شده در روابط بین دولتی است و به برداشتن گام‌های جدی در این راستا ادامه خواهد داد.

در همین حال رئیس سازمان مدیریت شهری در راولپندی امروز طی گفت‌وگویی با رسانه‌های محلی به همدستی با برخی عوامل اجرایی و انتظامی برای تقلب در شمارش آرای انتخابات اعتراف کرد. کمیسیون انتخابات پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ادعای این مسوول دولتی و هرگونه اتهام مبنی بر دست داشتن در اقدامات غیرقانونی را از اساس رد کرد.

نوزدهم بهمن امسال دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان برای تعیین سرنوشت دولت آینده برگزار شد. با وجود تهدیدات امنیتی و همچنین اعتراض شدید برخی احزاب نسبت به قطع سرویس تلفن همراه و نگرانی‌ها نسبت به تخلفات در حین برگزاری انتخابات، این روند در همان روز به پایان رسید.

شمارش آرای انتخابات پاکستان چندین روز به طول انجامید و این وضعیت صدای رهبران حزبی این‌ کشور را درآورد و بنا بر پیش بینی ناظران سیاسی، همین امر گمانه‌زنی‌ها درخصوص بروز تقلب در انتخابات را نیز افزایش یافت.

هرچند نخست وزیر دولت موقت پاکستان و کمیسیون انتخابات این کشور بروز هرگونه تقلب در انتخابات را رد کردند اما احزاب سیاسی به ویژه حزب جنبش عدالت به رهبری عمران خان، جمعیت علمای اسلام، جماعت اسلامی و برخی از جریانات سیاسی در بلوچستان و خیبرپختونخوا نتایج انتخابات را غیرواقعی عنوان می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی