شهادت 130 خبرنگار از ابتدای جنگ غزه


شهادت 130 خبرنگار از ابتدای جنگ غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه با اعلام شهادت چهار خبرنگار دیگر، از افزایش تعداد شهدای رسانه به 130 نفر از ابتدای جنگ خبر داد.

شهادت 130 خبرنگار از ابتدای جنگ غزه

به گزارش راهبرد معاصر، دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه امروز (شنبه) و با گذشت 134 روز از جنگ از شهادت چهار خبرنگار دیگر خبر داد.این چهار نفر به نام‌های «زید ابو زاید» مدیر رادیو القرآن الکریم، «یاسر ممدوح» خبرنگار خبرگرازی محلی «کنعان»، «محمد رسلان شنیوره» و «محمود مشتهی» دو خبرنگار خبرگزاری «الساحل» هستند که طی بمباران مناطق مختلف غزه به شهادت رسیده‌اند.

هدف قرار دادن اهالی رسانه در غزه در حالی است که رسانه‌های فلسطینی و جهانی بارها در خصوص حمله به خبرنگاران و عکاسان خبری هشدار داده و خواستار حمایت کشورهای جهان از آن‌ها شده‌اند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی توجهی به این هشدارها نمی‌کند.


«ناصر ابوبکر» رئیس انجمن روزنامه‌نگاران فلسطینی هفته پیش گفت که اشغالگران تاکنون 10 درصد خبرنگاران حاضر در غزه را به شهادت رسانده‌اند تا «مانع انتقال حقیقت درباره آن‌چه در غزه می‌گذرد» شوند.به گفته او اهالی رسانه در غزه در حال پوشش «هولناک‌ترین قتل‌عام در تاریخ رسانه‌ها» هستند.ناصر ابوبکر تأکید کرد که این تعداد خبرنگار هرگز در دوران جنگ‌ها از جمله ویتنام و جنگ جهانی دوم قربانی نشده بودند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس