نگرانی شولتس از پیروزی روسیه در جنگ


نگرانی شولتس از پیروزی روسیه در جنگ

صدراعظم آلمان در سخنانی اعلام کرد پیروزی روسیه هزینه‌ای به مراتب سنگین‌تر از کمک نظامی به اوکراین برای اروپا دارد.

نگرانی شولتس از پیروزی روسیه در جنگ

به گزارش راهبرد معاصر، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان هشدار داد که پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین هزینه سنگینی برای غرب و عواقب ناگواری برای اتحادیه اروپا خواهد داشت.

براساس گزارش ریا نووستی، شولتس پرسید: اگر پوتین پیروز شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ عواقب آن برای ما گرانتر از کمک ما به اوکراین در همه جهات خواهد بود.

با این حال فعالان پلتفرم ایکس در مورد سخنان شولتس نوشتند که عواقب اقدامات سیاستمداران غربی برای ساکنان اتحادیه اروپا اول از همه آلمان، بسیار سنگین شده است و خواستار پایان دادن به درگیری در اوکراین و توجه به این موضوع شدند.

پیش از این، روبرت هابک، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان گفته بود که این کشور به دلیل هزینه‌های مربوط به حمایت از اوکراین از کمبود مالی رنج می‌برد و اقتصاد این کشور به دلیل کنار گذاشتن گاز روسیه مزیت رقابتی خود را از دست داده است.

پوتین نیز اخیراً با تاکید بر آمادگی مسکو برای گفتگو و تاکید مجدد بر آمادگی روسیه در اوکراین تا رسیدن به تمام اهداف، تاکید کرد که کشور‌های غربی به عدم امکان شکست راهبردی روسیه پی برده اند و آنها متوجه عدم امکان شکست استراتژیک روسیه شده اند و باید به گام‌های بعدی خود فکر کنند./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...