دیوارکشی مصر در مرز غزه


دیوارکشی مصر در مرز غزه

مصر از بیم آغاز عملیات اسرائیل در رفح و یورش آوارگان به سمت این کشور در حال ساخت دیواری در مرز است.

دیوارکشی مصر در مرز غزه

به گزارش راهبرد معاصر، بنا بر گزارش ها، دولت مصر کار ساخت دیوار در نزدیکی مرز این کشور با غزه را در بحبوحه واهمه از حمله زمینی برنامه ریزی شده ارتش اسرائیل به رفح، آغاز کرده است. در صورت حمله اسرائیل احتمال دارد آوارگانی که در نزدیکی مرز مستقر شده اند از منطقه تحت محاصره خارج کند و به سمت مصر روی آورند.

آسوشیتدپرس، نیویورک تایمز و سایر رسانه‌ها روز جمعه با استناد به عکس‌های ماهواره‌ای نوشتند زمین پاکسازی شده و یک دیوار در حال بالا رفتن است. مقامات مصری از بحث درباره هدف این پروژه خودداری کرده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این منطقه می‌تواند یک «منطقه حائل مستحکم» برای اسکان ساکنان غزه باشد که از عملیات نظامی برنامه‌ریزی شده اسرائیل در شهر مرزی رفح فلسطین فرار می‌کنند.

کار ساخت و ساز در اوایل این ماه آغاز شد، زیرا ارتش اسرائیل (IDF) از آماده سازی برای حمله زمینی به رفح، آخرین پناهگاه مردم غزه- خبر داد. از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳، حدود ۱.۴ میلیون نفر از مردم غزه به دنبال سرپناه در رفح بوده اند. بر اساس برآورد مقامات بهداشتی محلی، ارتش اسرائیل بسیاری از مناطق تحت محاصره را در حالی که به دنبال جنگجویان حماس است، با خاک یکسان کرده و نزدیک به ۲۹۰۰۰ نفر را به شهادت رسانده است.

قاهره از اسرائیل خواسته آوارگان فلسطینی را مجبور به ورود به خاک مصر نکند. با این حال، با توجه به انباشته شدن آوارگان فلسطینی در رفح، طرف مصری ظاهراً در حال آماده شدن برای احتمال وقوع یک بحران انسانی است که می‌تواند توافق صلح ۱۹۷۹ خود را با اسرائیل به خطر بیندازد. رفح پیش از این نیز در روز‌های اخیر هدف حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و صد‌ها نفر را به شهادت رسیدند.

نیویورک تایمز به نقل از یک پیمانکار ناشناس گزارش داد که دیوار منطقه‌ای به سفارش ارتش مصر و به وسعت پنج کیلومتر مربع در منطقه حائل در نزدیکی مرز جنوبی غزه را می‌بندد. ارتفاع آن حدود پنج متر (۱۶ فوت) خواهد بود./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت