بهره‌گیری سامانه پدافندی آرمان از موشک‌های «صیاد 3F»


بهره‌گیری سامانه پدافندی آرمان از موشک‌های «صیاد 3F»

مشاور امور پدافندی وزیر دفاع اظهار کرد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است؛ زیرا می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد 3F» عمودپرواز بهره می‌برد.

بهره‌گیری سامانه پدافندی آرمان از موشک‌های «صیاد 3F»

به گزارش راهبرد معاصر، امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» فرمانده قرارگاه تأمین حفاظت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در حاشیه آیین رونمایی از دو دستاورد مهم دفاعی، گفت: سامانه پدافندی آرمان بر حسب تجربه دفاع مقدس و جنگ‌های نوین امروز طراحی شده به همین جهت خودحفاظت، چابک و با قابلیت‌های ویژه بوده که برای آماده شدن جهت انجام عملیات خودگردان بوده و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.


وی افزود: مأموریت اصلی این سامانه برای مقابله با اهداف متوسط و بالاست که با شناسایی هدف در ۱۸۰ کیلومتری، در فاصله ۱۲۰ کیلومتری می‌تواند با هدف درگیر شود و آن را منهدم کند؛ این سامانه یکی از سامانه‌های به‌روز دنیا محسوب می‌شود و نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از آن می‌توانند محکم‌تر از کشورمان حفظ و حراست کنند.


همچنین در ادامه امیر سرتیپ «احمد صادق‌نژاد» مشاور امور پدافندی وزیر دفاع هم عنوان کرد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است؛ زیرا می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد 3F» عمودپرواز بهره می‌برد.


وی افزود: در سامانه آرمان؛ رادار، فرماندهی کنترل و موشک و مولد نیرو نصب شده و در کمتر از 3 دقیقه آماده رزم می شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا