وعده بن فرحان درباره حج عمره ایرانیان


 وعده بن فرحان درباره حج عمره ایرانیان

اقتصادنیوز : وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای عربستانی خود با اشاره به مذاکرات سازنده اخیر هیات نیروهای مسلح کشورمان در عربستان، علت تاخیر در حل مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی را در فضای رو به رشد مناسبات تهران و ریاض جویا شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به امیرعبداللهیان تاکید کرد: در مورد حضور ایرانیان در حج عمره هیچ ملاحظه سیاسی وجود ندارد رفع مشکل فنی در سازمان هواپیمایی عربستان در گام نهایی قرار دارد.
وی برای از سرگیری سفر عمره گذاران ایرانی به مکه مکرمه و مدینه منوره ابراز امیدواری کرد.

خبر مرتبط
آخرین خبر درباره حج عمره/ برقراری پروازهای عمره مفرده در انتظار تصمیم عربستان

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: منتظر تصمیم نهایی طرف عربستانی برای برقراری مجدد پروازها هستیم.

در این تماس تلفنی رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به رایزنی‌های منطقه‌ای و گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود از جمله با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را در موضوع غزه ضروری دانست که فیصل بن فرحان نیز از پیشنهاد امیرعبداللهیان برای تشکیل اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جهت توقف نسل کشی رژیم اسراییل در غزه و کرانه استقبال کرد و مقرر شد دو طرف با دیگر وزرای خارجه رایزنی بیشتر صورت دهند.

وزیر خارجه عربستان از بی توجهی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به درخواست های جهانی برای توقف جنگ و حتی نادیده گرفتن مواضع و فشارهای حامیان این رژیم انتقاد نمود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری و بویژه بین بخش‌های خصوصی دو کشور در چارچوب حقوق بین الملل تاکید نمودند.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان بر اهمیت تداوم تماس ها و رایزنی های فیمابین تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی