این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس


این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس

به گزارش رکنا؛ یازده فروند هواپیمای شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش (سه فروند PC-۶، چهار فروند سوخو ۲۴، یک فروند ایلیوشین و سه فروند C-۱۳۰) ۲۵ بهمن ماه یعنی دو روز قبل در پایگاه هوایی شهید...

به گزارش رکنا؛ یازده فروند هواپیمای شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش (سه فروند PC-۶، چهار فروند سوخو ۲۴، یک فروند ایلیوشین و سه فروند C-۱۳۰) ۲۵ بهمن ماه یعنی دو روز قبل در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به دست متخصصان و نخبگان این پایگاه هوایی بازآماد و طی روزهای اخیر با حضور امیر خلبان حمید واحدی به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش ملحق شد.

نخستین فروند از هواپیماهای اورهال شده جنگنده بمب افکن راهبردی سوخو۲۴ است که بعنوان قدرتمندترین بمب افکن موجود در نیروی هوایی ارتش می‌تواند حجم بسیاری بمب و مهمات را تا مسافت‌های طولانی با خود حمل و به سوی اهداف شلیک کند.توان پرواز در ارتفاع بسیار پایین و انجام حملات دقیق در شب یا روز از جمله توانایی های مهم و اصلی مد نظر این پرنده است. البته وجود سلاح هایی مثل موشک ضد رادار، بمب سنگر شکن و موشک کروز هواپایه برد بلند اهمیت این پرنده را برای نیروی هوایی ارتش دو چندان کرده است.پایگاه هوایی شهید دوران شیراز میزبان اصلی و پایگاه مادر بمب افکن های سوخو ۲۴ ایران است که یکی از اولین خبرها در خصوص اورهال کامل سوخو ۲۴ در کشور مربوط به سال ۱۳۹۳ باز می گردد.

این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس

هواپیمای بعدی از نوع هواپیماهای ترابری سنگین با نام ایلیوشین ۷۶ (IL-۷۶) است که این هواپیما نیز در حوزه ترابری سنگین در کنار هواپیمای C-۱۳۰ نقش مهمی را در انتقال و ایجاد پل هوایی برای نیروهای مسلح ایفا می‌کند.هواپیمای ایلیوشین ۷۶ به عنوان یک هواپیمای ترابری سنگین در ارتش و نیروی هوایی نقش مهمی در این حوزه دارد. پیش‌تر این نقش را هواپیمای ترابری C-۱۳۰ و یا بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ بردوش داشتند که پس از جنگ تحمیلی با ورود هواپیمای ایلیوشین ۷۶ به نیروی هوایی ارتش، سنگینی بار از روی دوش این هواپیماها برداشته شد و ایلیوشین نیز گوشه‌ای از این نقش را عهده دار شد.شبیه‌ساز آموزش برای هواپیمای ایلیوشین ۷۶ نیز تیرماه سال ۹۹ توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش برای آموزش خلبانان این هواپیما طراحی و ساخته شده است. استفاده از این شبیه ساز کشورمان را در حوزه آموزش خلبانان این پرنده راهبردی و استراتژیک از خارج بی‌نیاز می‌کند.

این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس

هواپیمای C-۱۳۰ (هرکولس) یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید مارتین در سال ۱۹۵۴ ساخته شده است. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد. C-۱۳۰ (هرکولس) علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد. این هواپیما مدت‌هاست که هواپیمای ترابری-تاکتیکی اصلی برای بسیاری از نیروهای نظامی در سراسر جهان است و بیش از ۴۰ مدل در انواع مختلف از C-۱۳۰ هرکولس در بیش از ۶۰ کشور جهان خدمت می‌کنند.هواپیمای ترابری C-۱۳۰ در کشورمان علاوه بر استفاده در حوزه نظامی در حوزه‌های مردم یاری نیز نقش مهمی دارد به نحوی که هنگام وقوع بحران‌ها و مشکلاتی از جمله سیل و زلزله با انتقال و جابجایی مصدومان و همچنین محموله‌های امدادی و کمک‌های غذایی ایفای نقش می‌کند.

این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس

هواپیمای PC-۶ دیگر هواپیمای اورهال شده‌ای در پایگاه شهید دوران است که در کنار سایر هواپیماهای آموزشی در نیروی هوایی ارتش وظیفه آموزش‌های ابتدایی و اولیه را برای خلبانان در این نیرو ایفا می‌کند.

این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس


این هواپیماهای شکاری ارتش را بشناسید +عکس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !