سفر زلنسکی به پاریس و برلین برای امضای توافقنامه امنیتی


سفر زلنسکی به پاریس و برلین برای امضای توافقنامه امنیتی

اقتصادنیوز : رئیس‌جمهوری اوکراین برای امضای توافقنامه امنیتی با فرانسه و آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ، به این کشورها سفر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری «فرانس۲۴» با اشاره به سفر امروز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین به برلین و پاریس، هدف این سفر را امضای توافق امنیتی با «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد.

این رسانه فرانسوی با اشاره به ۲ ساله شدن جنگ اوکراین و مشکلات این کشور برای تامین مهمات، به نقل از الیزه نوشت: توافقنامه امنیتی در چارچوب تعهدات مطرح شده از سوی اعضای گروه هفت در حاشیه نشست جولای ۲۰۲۳ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ویلینوس انجام می شود.

خبر مرتبط
خبر خوش ناتو برای اوکراین

اقتصادنیوز : استولتبرگ گفت که کشورهای عضو ناتو به دنبال ارسال یک میلیون پهپاد به اوکراین هستند.

اوکراین قصد داد تا زمان پیوستن به ناتو، با کشورهای عضو این ائتلاف نظامی، توافقنامه امنیتی امضا کند و در ماه ژانویه نیز با انگلیس توافقنامه امنیتی امضا کرد.

براساس این گزارش، زلنسکی همچنین قرار است روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی و با «کاملا هریس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در حاشیه این کنفرانس دیدار کند.

دیدار با رهبران جمهوری چک، دانمارک و هلند از جمله دیگر برنامه های زلنسکی در سفر به آلمان است.

خبرگزاری فرانسه، افزایش حمایت کشورهای اروپایی از اوکراین در جنگ با روسیه را ناشی از تغییر رویه آمریکا ارزیابی کرد و نوشت: در ماه ژانویه، رئیس جمهوری فرانسه از کشورهای اروپایی خواست برای حمایت از کی‌یف، در صورت قطع حمایت واشنگتن آماده باشند.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه موجب کاهش حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه شد.

کی‌یف که با کمبود مهمات و نیروی نظامی برای انجام ضدحمله علیه ارتش روسیه مواجه است قصد دارد با جلب حمایت کشورهای اروپایی، کاهش حمایت واشنگتن را جبران کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است