اولین برنامه فرهنگی ایران در ریاض خبر ساز شد


اولین برنامه فرهنگی ایران در ریاض خبر ساز شد

اقتصادنیوز : در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، گروه موسیقی «سروش مولانا» که با اقدام سفارت کشورمان در ریاض به عربستان سفر کرده است، در سالن آمفی تئاتر «قصرالثقافة» شهر ریاض به اجرای قطعات فاخری از موسیقی سنتی و اصیل ایرانی پرداخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در ابتدای این برنامه که سفرا، مقامات محل، اتباعی از سایر کشورهای مقیم عربستان و تعدادی از ایرانیان مقیم حضور داشتند، علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض در سخنان کوتاهی با تشکر از وزارت‌خارجه سعودی برای هماهنگی برگزاری « شب موسیقی ایرانی» ، به فرهنگ غنی ایران اشاره کرد و افزود: فرهنگ و هنر منشاء قلبی داشته و بر دلها می‌نشیند. عنایتی ابراز امیدواری کرد برنامه‌های فرهنگی متنوعی در آینده بین دو کشور برگزار شود.

بر اساس اعلام سفارت ایران در ریاض، شب موسیقی ایرانی مورد استقبال کم نظیر حضار قرار گرفت به طوری‌که تشویق نوازندگان دقایقی به طول انجامید.

این اولین برنامه فرهنگی می‌باشد که از سوی سفارت کشورمان در ریاض همزمان با دهه مبارکه فجر و روز ملی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

"سروش مولانا" به سرپرستی ‎حسین سجودی نوازنده تار، آواز عباس رهبرنیا، تاروکمانچه علی خشتی نژاد و دف محمد سرباز، ۱۰ قطعه از موسیقی اصیل ایران را به اجرا گذاشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!