جان کربی : همه اوضاع پاکستان را از نزدیک رصد می کنیم


 جان کربی : همه اوضاع پاکستان را از نزدیک رصد می کنیم

اقتصادنیوز : پس از انتشار گزارش‌هایی درباره برگزاری راهپیمایی‌های اعتراضی در بخش‌های مختلف پاکستان، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده نگران تهدید، ارعاب و سرکوب معترضان و رای دهندگان در پاکستان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در انتخابات پارلمانی هفته گذشته پاکستان هیچ حزبی اکثریت واضحی را به دست نیاورد، اما کاندیداهای مستقلی که از حمایت عمران خان، نخست وزیر سابق زندانی برخوردار بودند، ۹۲ کرسی از ۲۶۴ کرسی را به دست آوردند که روند مذکور، آن را به بزرگترین گروه تبدیل کرده است.

خبر مرتبط
ایران در پاکستان یک پالایشگاه نفتی تاسیس می‌کند!

اقتصادنیوز:«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

علی‌رغم هشدارهای پلیس پاکستان، حزب عمران خان روز یکشنبه به دلیل «تقلب در انتخابات» اعتراضاتی را در خارج از دفاتر کمیسیون انتخابات برگزار کرد. در پی این اعتراضات، صدها پلیس ضد شورش گرد هم آمدند تا اعتراضات این حزب را سرکوب کنند و در برخی موارد حتی با گروه‌هایی که ظاهرا اعتراضات مسالمت‌آمیز داشتند، برخورد کرده و آنها را بازداشت کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سوالاتی در مورد عادلانه بودن انتخابات ۸ فوریه هم در داخل پاکستان و هم در دیگر کشورها مطرح شده و واشنگتن قبلا گفته بود که محدودیت‌های نابجا در آزادی بیان و تجمع وجود دارد.

در این میان، جان کربی سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه نگران ارعاب، تهدید و سرکوب رای دهندگان در پاکستان است، گفت: ما نظاره‌گر همه اوضاع از نزدیک هستیم.

وی درباره شمارش آرای انتخابات پارلمانی در پاکستان نیز گفت: ناظران بین المللی هنوز در حال بررسی آمار هستند و من تا وقتی که کار آنها تمام نشده، اظهارنظری نمی‌کنم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراکز آموزشی 4 شهرستان خوزستان غیرحضوری شد/ شناور شدن ادارات تا ساعت 9