دشمنان جمهوری اسلامی حتی اجازه تصور حمله به ایران را به خود نمی‌دهند


دشمنان جمهوری اسلامی حتی اجازه تصور حمله به ایران را به خود نمی‌دهند

پیشرفت‌های دفاعی کشورمان به حدی رسیده است که دشمنان جمهوری اسلامی حتی اجازه تصور حمله به ایران را به خود نمی‌دهند.

پیشرفت کرده‌ایم و اکنون دیگر هیچ قدرت بزرگی حتی به خود اجازه تهدید و مطرح کردن موضوعی در ارتباط با حمله مستقیم به ایران را نمی‌دهد و حتی در تصورات خود نیز نه اینکه نخواهند بلکه نمی‌توانند جنگ با ایران را تصور کنند، چرا که می‌دانند هزینه‌ای که در این زمینه پرداخت خواهند کرد چیزی بیش از واقعیت‌ها خواهد بود.

دلیل این حقیقت غیرقابل انکار نیز اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت روز افزون کشورمان در حوزه‌های دفاعی، نظامی، هوا فضا و ماهواره و دهها موضوع دیگر است، پیشرفت‌هایی که هر روز سطح جدیدی از توانمندی‌های جوانان جمهوری اسلامی ایران را با وجود تهدید‌های فراوان نشان می‌دهند.

ورای توجه به پیشرفت‌های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ایران در منطقه‌ای حساس در جهان قرار دارد. منطقه‌ای که تا پیش از انقلاب اسلامی به دلیل حضور حکومت پهلوی در اختیار غربی‌ها خصوصا آمریکایی‌ها بود و آن‌ها در منطقه ما با کمک حکومت ایران جولان می‌دادند، اما در این ۴۵ سال به دلیل وجود حکومتی مستقل و قدرتمند در حوزه نظامی و دیگر حوزه‌ها چندان خبری از نمایش قدرت غربی‌ها در منطقه نیست؛ اگر همین کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز اجازه دخالت غربی‌ها و آمریکایی‌ها را در امورشان نمی‌دادند اکنون منطقه غرب آسیا و خلیج فارس کامل در اختیار تمامی کشور‌های منطقه بود و نیروی خارجی در آن وجود نداشت.

اما اکنون اینگونه نیست و غربی‌ها به دلایل مختلف و بهانه‌های واهی در منطقه ما چه در حوزه زمینی و چه در حوزه هوایی و همچنین و از همه مهمتر در حوزه دریایی نیز هستند و هر از چند گاهی سعی می‌کنند با اقدامات مخل خود نشان دهند که همچنان خوی سلطه‌گر خود را فراموش نکرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران، با وجود این شرایط و حضور در منطقه‌ای حساس سالهاست که به توسعه قدرت خود در تمامی سطوح فکر کرده و درصدد افزایش آن بر آمده است. این توسعه قدرت روزی با رونمایی از سلاحی جدید در ارتش نمود پیدا می‌کند، روزی نیز با شلیک موشک‌های فوق پیشرفته سپاه پاسداران به منصه ظهور می‌رسد.

اما چرا منطقه ما و خلیج فارس منطقه‌ای حساس است و توسعه قدرت در آن می‌تواند برای جمهوری اسلامی ایران حیاتی باشد؟

موقعیت ژئواستراتژیکی ایران که از طرف جنوب به خلیج فارس و کشور‌های عربی و مسلمان حاشیه خلیج فارس، از طرف شرق و شمال شرق با کشور‌های پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان و از ناحیه غرب و شمال غرب با عراق، سوریه، ترکیه، آذربایجان همسایه است بر قدرت این کشور و توان بالقوه بازیگری با نفوذ در عرصه معادلات منطقه افزوده است.

موقعیت ویژه خلیج فارس از نظر دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز و همچنین موقعیت استراتژیک و اهمیت آن به عنوان یک بازار مطلوب اقتصادی، تغییر و تحولات سیاسی سال‌های اخیر منطقه که متکی بر ایدئولوژی اسلامی است و بسط و حرکت آن در کشور‌های منطقه توجه جهان را به شدت به این منطقه معطوف داشته است.

آمار و ارقام نفتی بیانگر این واقعیت است که بخش قابل توجهی از ذخایر نفت و گاز طبیعی دنیا در کشور‌های منطقه خلیج فارس قرار دارد. به عبارت دیگر حدود دو سوم ذخایر ثابت شده نفت دنیا و یک چهارم از ذخایر گاز طبیعی جهان در این منطقه نهفته است. نفت پایه کلیه روابط اقتصادی در منطقه و نیز پایه کلیه روابط اقتصادی کشور‌های منطقه با جهان است.

موقعیت حساس و استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه و وجود بحران‌ها و عدم ثبات سیاسی در کشور‌های مجاور و وجود چالش‌های سیاسی با همسایگان استراتژیک باعث به وجود آمدن تهدید‌هایی برای امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌شود. از بزرگ‌ترین تهدیدات فرامنطقه‌ای که حوزه نفوذ آن به این منطقه حساس و استراتژیک وارد شده است، ایالات متحده آمریکا است.

آمریکا با تداوم حضور خود در منطقه و ایجاد روابط با کشور‌های همسایه ایران در شمال، جنوب، شرق و غرب درصدد ایجاد فضایی رعب انگیز و تنش زا در ارتباط ایران با کشورهاست. مخالفت ایران با طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا در منطقه، به رسمیت نشناختن اسرائیل و احساس خطر آن دولت از ناحیه ایران، تأکید بر استقلال و پیگیری عزت مدارانه پرونده هسته‌ای منجر به احساس خطر از این ناحیه برای آمریکا و متحدانش شده است. به همین دلیل و بنابر اهمیت استراتژیک ایران و سیاستی که در قبال این دولت‌ها سر لوحه سیاست خارجی خود قلمداد کرده باعث مقابله شدید آمریکا با این کشور در فضای بین المللی شده است.

استراتژی آمریکا در منطقه خاورمیانه در قبال ایران مبتنی بر محدود ساختن و منزوی کردن و به طور کلی حذف ایران از معادلات منطقه است و برای رسیدن به این مهم و نیز تسلط بر منابع اقتصادی و موقعیت استراتژیکی منطقه از تمامی ابزار دیپلماسی و حتی نظامی در مقیاس گسترده استفاده می‌کند.

دشمنان جمهوری اسلامی حتی اجازه تصور حمله به ایران را به خود نمی‌دهند

اما سیاست ما نمود دیگری دارد و دلیل ما برای افزایش قدرت دفاعی و نظامی مسئله دیگری است. مسئله‌ای که سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در ارتباط با آن عنوان کرد: دشمن از هر مسیری که بخواهد وارد شود، سپاه و بسیج به اذن الهی راه را بر او بسته است، امروز به سپاهی رسیدیم که اگر در میدان جنگ نظامی باشد، با اعتماد به خداوند متعال، مطمئن هستیم، پیروز خواهیم شد. اگر جنگ سایبری باشد در آن دشمن را شکست می‌دهیم چرا که تجربه آن را داریم. اگر جنگ کشتی‌ها باشد و کشتی‌های ما را بزنند، حتما به همان تعداد و حتی بیشتر از آن‌ها می‌زنیم. اگر جنگ به میدان‌های بیرونی کشیده شود، سپاه قدرت ساخت قدرت در بیرون را دارد. اگر دشمن به فتنه جهانی برای ما مانند سال ۱۴۰۱ بیاندیشد ما در میانه آن فتنه، بر او غلبه می‌کنیم. اگر دشمن بخواهد فقر را به تحمیل کند ما در میدان محرومیت زدایی حاضر می‌شویم و دستان دشمن را می‌بندیم.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: بار‌ها مستقیماً با آمریکا درگیر شده‌ایم، ولی به حول و قوه الهی همیشه تیر آخر را ما شلیک کرده‌ایم و پیروز میدان بوده‌ایم؛ نمونه آن هم دستگیری تفنگداران آمریکایی با آن وضعیت بود.

این صحبت‌های سردار سلامی پس از آزمایش موفقیت آمیز و همکاری مشترک نیروی هوافضای سپاه و نیروی دریایی سپاه در شلیک یک فروند موشک دور برد از یکی از شناور‌های نظامی نیروی دریایی مطرح شد.

یکی دیگر از پیشرفت‌های رو‌های اخیر سپاه اجرای یک رزمایش سنگین و گسترده موشکی، انبوهی از سامانه‌های بالستیک و نقطه زن بود که در روز‌های اخیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران آن را اجرایی کرد.

نیروی هوافضای سپاه پاسداران با اجرای یک رزمایش سنگین و گسترده موشکی، انبوهی از سامانه‌های بالستیک و نقطه زن خود را به کار گرفت تا ماکت شبیه سازی شده از یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی را با خاک یکسان کند. طی روز‌های گذشته، تعداد قابل توجهی از موشک‌های خانواده فاتح که به نقطه زنی و اکنون برد مناسب مجهز شده اند، در کنار موشک‌های بالستیک مشهور قدر و عماد که با سرجنگی و برخی ارتقاء‌های دیگر همراه شده اند، با موفقیت ماکت هم سایز بخش آشیانه و محل استقرار جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند.

دشمنان جمهوری اسلامی حتی اجازه تصور حمله به ایران را به خود نمی‌دهند

فقط در یکی از بخش‌های این رزمایش موشکی، بیش از ۱۰ موشک بالستیک به سمت هدف تعیین شده به صورت همزمان شلیک شد که با نابودی بخش بزرگی از محل تعیین شده به عنوان پایگاه رژیم اشغالگر قدس همراه بود.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیشرفت‌های دفاعی و نظامی سپاه پاسداران گفت: یکی از تکالیفی که بر اساس دستور آیه‌های قرآن به عهده سپاه است و روی لباس پاسداران نیز ثبت شده، آن است که ما نباید حتی یک لحظه را برای بالابردن توان و دفاعی و نظامی از دست بدهیم. این پیشرفت‌ها همچنان ادامه دارد و آثارش، همین آثاری است که در قرآن به آن اشاره شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن