سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس


سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس

بازآماد یازده فروند هواپیمای شکاری و ترابری در پایگاه شهید دوران انجام شده‌است و در این میان سه فروند PC-۶، چهار فروند سوخو-۲۴ فنسر، یک فروند ایلوشین Il-۷۶ کاندید و سه فروند C-۱۳۰H هرکولس آماده پیوستن دوباره به ارتش هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یازده فروند هواپیمای شکاری و ترابری نیروی هوایی ارتش شامل سه فروند PC-۶، چهار فروند سوخو-۲۴ فنسر، یک فروند ایلوشین Il-۷۶ کاندید و سه فروند C-۱۳۰H هرکولس در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز به دست متخصصان و نخبگان این پایگاه هوایی بازآماد و با حضور امیر سرتیپ واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش، به ناوگان عملیاتی نیروی هوایی ارتش ملحق شد.

پیلاتوس پی‌سی-۶ پورتر یک هواپیمای تک‌موتوره چندمنظوره نشست و برخاست کوتاه توربوپراپ است که توسط شرکت پیلاتوس ایرکرفت سوئیس طراحی و تولید گردیده‌است. نخستین پرواز این هواپیما در سال ۱۹۵۹ انجام شد و تا کنون بیش از ۶۰۰ فروند از آن تولید گردیده‌است.

سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس

سوخو-۲۴ فنسر یک جنگنده ضربتی نسل سوم مافوق صوت، دو کابینه، بال‌متغیر و دوموتوره ساخت شرکت سوخو است. این هواپیما که نخستین سیستم ناوبری و حمله دیجیتال شوروی را در خود داشت نخستین پرواز خود را در سال ۱۹۷۰ انجام داده و از سال ۱۹۷۴ وارد ارتش شوروی شد و هم‌اکنون نیز در ارتش‌های روسیه، اوکراین، قزاقستان، الجزایر، سودان، سوریه و ایران در حال خدمت است. البته نیروی هوایی روسیه در حال جایگزینی تدریجی این هواپیما با جنگنده بمب‌افکن سوخو-۳۴ است. حدود ۱۴۰۰ فروند از این هواپیما تا سال (۱۹۹۳) تولید شد.

سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس

ایلیوشین ایل-۷۶ یک هواپیمای جت چهار موتوره ترابری ساخت شرکت هواپیماسازی ایلیوشین در کشور روسیه است. این هواپیما برای شرایط سخت طراحی شده‌است و توانایی خیز و فرود را در فاصله کوتاه و زمین‌های ناهموار در هر گونه شرایط نامساعد جوی دارد. مدل‌هایی از این هواپیما برای سوخت‌رسانی هوایی، هشدار پیش‌هنگام هوابرد (آواکس) و همچنین عملیات آتش‌نشانی هوایی به‌کار می‌رود.

لاکهید سی-۱۳۰ هرکولس یک هواپیمای ترابری نظامی یا لجستیک با ۴ موتور توربوپراپ است که توسط شرکت لاکهید در سال ۱۹۵۴ ساخته شد و اکنون در شرکت لاکهید مارتین ساخته می‌شود. این هواپیما قابلیت استفاده از انواع باندها برای پرواز و فرود را دارد. سی - ۱۳۰ هرکولس علاوه بر حمل و نقل نظامی، توانایی انجام انواع مأموریت‌های مختلف، از جمله حمل هوابرد، جستجو و نجات، پشتیبانی تحقیقات علمی، شناسایی آب و هوا، سوخت‌گیری هوایی، گشت دریایی و آتش‌نشانی هوایی را دارد.

سوخوهای جدید آماده پیوستن به ارتش!/ عکس

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873446

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن