نگرانی شدید کره‌جنوبی نسبت به جنایات اسرائیل در غزه


نگرانی شدید کره‌جنوبی نسبت به جنایات اسرائیل در غزه

اقتصادنیوز: کره جنوبی امروز پنجشنبه «نگرانی شدید» خود را نسبت به حملات نظامی اخیر اسرائیل به نوار غزه ابراز کرد و از طرف‌های مربوطه خواست از غیرنظامیان محافظت کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی گفت: دولت جمهوری کره نگرانی شدید خود را نسبت به عملیات نظامی اخیر اسرائیل و طرح دیگر آن در رفح، مکانی که حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار در آن نفر پناه گرفته‌اند، ابراز می‌کند.

رفح که در جنوب نوار غزه قرار گرفته است با مصر مرز مشترک دارد و دروازه اصلی کمک‌های بین المللی به شمار می‌رود. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه منازل مسکونی در نزدیکی مقر هلال احمر فلسطین در مرکز شهر رفح را هدف قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که کره جنوبی از همه طرف‌های مرتبط با درگیری نظامی اسرائیل و حماس می‌خواهد براساس قوانین بین المللی از غیرنظامیان محافظت و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را به طور کامل اجرا کنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: کره جنوبی به همکاری با جامعه بین المللی برای بهبود وضعیت انسانی غزه ادامه می‌دهد.

خبر مرتبط
درخواست آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه برای محافظت از فلسطینیان در رفح

اقتصادنیوز: آفریقای جنوبی از دیوان بین المللی دادگستری درخواست کرد تا برای جلوگیری از عملیات اسرائیل در رفح واقع در جنوب غزه ورود کند.

به گزارش ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های خود خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این طرح با محکومیت‌ها و نگرانی‌های گسترده جهانی مواجه شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان