پای بنز به ایران باز شد/ ورود 2 مدل جدید به کشور / عکس


پای بنز به ایران باز شد/ ورود 2 مدل جدید به کشور / عکس

دو مدل مرسدس بنز پس از مدت‌ها به بازار خودروی کشور وارد می‌شوند که هر دو پیشرانه هیبرید دارند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مرسدس بنز از عرضه دو محصول جدید برند آلمانی به بازار خودرو ایران خبر داد. این خودروها مرسدس بنز CLA‌ و مرسدس بنز C180 هستند که در قالب خودروهای جانبازان، در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی قرار گرفته‌اند. هر دو خودرو از جمله مدل‌های ارزان‌قیمت مرسدس بنز به شمار می‌آیند. همچنین هر دو خودرو به پیشرانه هیبریدی خفیف مجهز هستند.

مشخصات مرسدس بنز CLA‌

به نقل از دیجیاتو، نخست به مرسدس بنز CLA‌ می‌پردازیم. مرسدس CLA‌ طی دهه دوم قرن بیست و یکم، حیات خود را به عنوان نسخه ارزان‌تری از مرسدس کلاس C‌ آغاز کرد. نسخه‌های وارداتی به بازار ایران، با کد CLA 180 شناخته می‌شوند. این نسخه‌ها به پیشرانه 1.3 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر مجهز هستند که در ترکیب با سیستم هیبریدی خفیف، می‌تواند حداکثر 136 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه‌تر (WDCT) نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.

پای بنز به ایران باز شد/ ورود 2 مدل جدید به کشور / عکس

شتاب صفر تا صد مرسدس بنز CLA 180 برابر با 9.4 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با این خودرو نیز 216 کیلومتربرساعت خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی این مدل 5.9 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش است و باک سوخت آن نیز 43 لیتر حجم دارد. قیمت مرسدس بنز CLA 180‌ بسته به امکانات و تجهیزات نصب شده روی این خودرو، بین 29,150 دلار الی 39,710 دلار است.

مشخصات بنز C180

خودرو قوی‌تر و البته گران‌تری که ستاره ایران قصد واردات آن را دارد، مرسدس بنز C180‌ است. این خودرو یکی از نسخه‌های پایه مرسدس بنز کلاس C‌ محسوب می‌شود اما از نظر قابلیت‌های حرکتی می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی را ثبت کند، چرا که این خودرو از سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب بهره می‌برد.

پای بنز به ایران باز شد/ ورود 2 مدل جدید به کشور / عکس

زیر کاپوت مرسدس بنز C180، پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر به همراه سیستم هیبریدی خفیف قرار دارد که حداکثر 170 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده این مدل نیز از نوع نه سرعته اتوماتیک دوکلاچه است. شتاب مرسدس بنز C180 برابر با 8.8 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز 227 کیلومتربرساعت خواهد بود. همچنین مرسدس C180‌ در سیکل ترکیبی 6.5 لیتر بنزین به ازای صد کیلومتر پیمایش می‌سوزاند. حجم باک این خودرو نیز 66 لیتر است. مرسدس بنز C180 محصول جذابی برای مشتریان در خاورمیانه است و با قیمت تقریبی دو میلیارد تومان در کشورهای عربی به فروش می‌رسد. البته در صورت واردات به ایران، قیمت این خودرو بسیار بیشتر از این مقدار خواهد بود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1873294

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری