خودرو ری ‌را از نظر کیفی در تراز جهانی است


خودرو ری ‌را از نظر کیفی در تراز جهانی است

وزیر صمت از عرضه خودروی ری‌ را از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.

وزیر صمت از عرضه خودروی ری‌ را از اردیبهشت سال آینده خبر داد و گفت: این خودرو از نظر کیفی در تراز جهانی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» به نقل از ایکوپرس- در جلسه امروز هیات دولت، وزیر صمت از عرضه اولین خودروی صددرصد ایرانی و در تراز بین‌المللی از اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد.عباس علی‌آبادی افزود: این خودرو که به صورت صد درصد استانداردهای جهانی را لحاظ کرده، خودرویی کیفی در تراز بین‌المللی است.

مشخصات خودرو ری را

این محصول دارای موتور EF۷P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار می رود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.

حداکثر توان موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است.

«ری را» در رده کراس اوورهای سگمنت B قرار می گیرد که پرطرفدارترین گروه کراس اوورها محسوب می شود، این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴۳۳۴، ۱۸۰۸ و ۱۶۳۸ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۹۰ میلی متر است.

نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.

امکانات ایمنی ری را شامل ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی(ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز(BAS) است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا