نقشه آمریکایی-صهیونیستی برای آوارگی مردم رفح


نقشه آمریکایی-صهیونیستی برای آوارگی مردم رفح

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه هدف نتانیاهو اجرای نقشه صهیونیستی-آمریکایی اخراج اهالی غزه و رفح است، گفت: رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم رفح را به کوچ اجباری به کشورهای اطراف و کرانه باختری مجبور کند. تردیدی نیست این روند برگرفته از نقشه‌ای است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از قبل با رئیس‌جمهور آمریکا برای اخراج اهالی غزه مطرح کرده بود.

نقشه آمریکایی-صهیونیستی برای آوارگی مردم رفح

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ با وجود مخالفت های جدی جامعه جهانی و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در زمینه حمله این رژیم به رفح، ارتش این رژیم دوشنبه اعلام کرد، موجی از حملات هوایی را علیه اهداف مهم گروه حماس در رفح، جنوبی ترین شهر نوار غزه انجام داده است.


تصاویر منتشر شده از رفح در شبکه های اجتماعی نشان دهنده وارد شدن آسیب های جدی به مناطق مسکونی و زیرساخت های این شهر و شهادت تعداد زیادی از ساکنان است که عمده آنها زنان و کودکان هستند.


جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی چالشی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد، عملیات نظامی در رفح نباید بدون برنامه‌ای معتبر و قابل ‌اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از 1 میلیون آواره فلسطینی پناه‌گرفته در این منطقه باشد.


در حالی که پس از اجلاس پاریس و تهیه پیش نویس موافقتنامه آتش بس و تبادل اسیران میان حماس و رژیم صهیونیستی، کشورهای مصر، قطر و آمریکا که مبتکر طرح آتش بس هستند، نسبت به احتمال شکل گیری آتش بس و مبادله اسیران اعلام خوش بینی کرده اند، نتانیاهو که سرنوشت سیاسی خود را در گرو تداوم جنگ و بحران می داند، تمایلی به توقف درگیری ها ندارد.


حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح و تداوم جنگ و خونریزی از سوی نتانیاهو هم زمان با فعال شدن کمپین های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می تواند برای واشنگتن و دولت بایدن به عنوان متحد اصلی این رژیم تبعات جدی سیاسی به دنبال داشته باشد.

نتانیاهو بمباران رفح را در چارچوب نقشه راهبردی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای کوچ اجباری آنها به خارج از این دو شهر در دستور کار قرار داده است


حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین الملل درباره حمله رژیم صهیونیستی و بمباران رفح به «راهبرد معاصر» گفت: با گذشت بیش از 130 از عملیات «طوفان الاقصی» و کشتار مردم غزه به وسیله رژیم صهیونیستی که تعداد شهدا از 27 هزار نفر تجاوز کرده، بر مردم جهان به وضوح آشکار شده است نتانیاهو هیچ هدفی جز نسل کشی نه تنها در غزه، بلکه در اطراف غزه مانند شهر راهبردی رفح ندارد.


وی افزود: هدف نتانیاهو اجرای نقشه صهیونیستی-آمریکایی اخراج اهالی غزه و رفح به خارج از این دو شهر است. ارتش این رژیم با بمباران های وحشیانه مردم غزه و رفح را می کشد و ویرانی شهرهای یاد شده را در دستور کار خود قرار داده است.


کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: با توجه به اینکه در بیش از چهار ماه گذشته به دلیل بمباران بسیار وحشیانه رژیم صهیونیستی شهر غزه به ویرانه تبدیل شده است و مردم این شهر به رفح پناه برده اند، نتانیاهو بمباران رفح را در چارچوب نقشه راهبردی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای کوچ اجباری آنها به خارج از این دو شهر در دستور کار قرار داده است.


هانی زاده با بیان اینکه صهیونیست ها قصد دارند رفح را به سرنوشت غزه دچار کنند، درباره پیامدهای منفی سکوت جامعه جهانی در برابر تجاوزات آشکار و نسل کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی گفت: جامعه جهانی و کشورهای عربی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده اند؛ آن هم با وجود اینکه شاهدند در شبانه روز گذشته دست کم 70 بار هواپیماهای رژیم صهیونیستی رفح را بمباران کردند و بمباران همچنان ادامه دارد.


کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه کشورهای به ظاهر مسلمان کمترین موضعی در راستای افشای جنایت های رژیم صهیونیستی و برخورد با رژیم غاصب اتخاذ نکرده اند، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد مردم رفح را به کوچ اجباری به کشورهای اطراف و کرانه باختری مجبور کند. تردیدی نیست این روند برگرفته از نقشه ای است که نتانیاهو از قبل با بایدن برای اخراج اهالی غزه از این دو شهر مطرح کرده بود.


هانی زاده گفت: توطئه آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت فلسطین در حال اجراست؛ به همین دلیل بمباران غزه و رفح ادامه می یابد، آن هم با وجود اینکه آمریکایی ها در ظاهر ادعای انتقاد از عملکرد نتانیاهو دارند، اما در باطن با رژیم صهیونیستی همراهی و همکاری می کنند.

توطئه آمریکایی-صهیونیستی علیه ملت فلسطین در حال اجراست؛ به همین دلیل بمباران غزه و رفح ادامه می یابد


وی با پرداختن به عمده ترین اولویت های آمریکا برای رژیم صهیونیستی در وضعیت فعلی افزود: با اینکه آمریکایی ها در ظاهر ادعا می کنند مخالف گسترش جنگ به وسیله نتانیاهو در فلسطین و منطقه هستند، اما مذاکرات انجام شده در مصر، پاریس و قطر فقط در راستای آزادی گروگان های رژیم صهیونیستی بوده است، نه مذاکراتی برای صلح و آتش بس. این موضوع نشان می دهد اولویت آمریکا و غرب، آزادی گروگان های غربی و رژیم صهیونیستی از دست حماس است، نه تحقق موضوعات حقوق بشری و جلوگیری از کشتار مردم غزه.


کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: با وجود اینکه اوضاع انسانی و بهداشتی غزه و رفح بسیار نامطلوب است، اما جامعه جهانی نسبت به آن بسیار پیچیده سکوت کرده و همین موضوع باعث گستاخی بیش از حد نتانیاهو و بغرنج تر شدن وضعیت مردم فلسطین شده است، زیرا آمریکا در کوچ اجباری اهالی غزه و رفح با رژیم صهیونیستی همراهی می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعبیر خواب زن عریان و لخت بودن