آفریقای جنوبی: حکم دادگاه لاهه مانع از ادامه جنگ اسرائیل نشده است


«نالیدی باندور» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی چهارشنبه شب هشدار داد که حکم دادگاه بین المللی دادگستری (لاهه) مانع از اسرائیل نشده، و این رژیم به جنگ در رفح ادامه می‌دهد.

آفریقای جنوبی: حکم دادگاه لاهه مانع از ادامه جنگ اسرائیل نشده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ باندور به شبکه الجزیره قطر گفت: تصمیم توقف جنگ در غزه در دست کشور‌هایی است که به لحاظ مالی و تسلیحاتی، اسرائیل را تأمین می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنچه که نگرانی ما را به دنبال داشته آن است که به اسرائیل اجازه داده شده که رأی دادگاه لاهه را نادیده گرفته و به حمایت از غیر نظامی‌ها توجهی نکند.

وزیر امور خارجه آفریقایی جنوبی اظهار کرد: رفتار دولت اسرائیل ثابت کننده شکایتی است که در دیوان بین المللی دادگستری از تل آویو درخصوص نسل کشی فلسطینی‌ها تنظیم کردیم.

وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: حمله به روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها بویژه خبرنگاران الجزیره را محکوم می‌کنیم و این یک اقدام مجرمانه است.

آفریقای جنوبی هشتم دی ماه سال جاری از رژیم صهیونیستی به علت کشتار جمعی مردم فلسطین به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

بر اساس اعلامیه دادگاه لاهه، در شکایت آفریقای جنوبی آمده است که رژیم صهیونیستی اقداماتی را با هدف پاکسازی قومی در غزه انجام داده است.

این خبر در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از اقدام آفریقای جنوبی به طرح شکایت در دیوان بین‌المللی دادگستری به این کشور حمله کرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح شکایت آفریقای جنوبی مدعی شد: ادعای آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بی اساس است.

این وزارتخانه با طرح این ادعا که رژیم صهیونیستی با حماس می‌جنگد نه مردم غزه، افزود: آفریقای جنوبی با یک گروه تروریستی همکاری می‌کند که خواستار نابودی ما است. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...