چین: شورای امنیت به هیچ کشوری اجازه حمله نظامی به یمن را نداده است


ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: شورای امنیت هرگز به هیچ کشوری اجازه استفاده از زور و حمله نظامی علیه یمن را نداده است.

چین: شورای امنیت به هیچ کشوری اجازه حمله نظامی به یمن را نداده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ وی افزود: ما همچنین تاکید می‌کنیم که هیچ کشوری اجازه ندارد قوانین بین المللی یا قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را برای ایجاد تنش‌های جدید در دریای سرخ تحریف کند.

ژانگ جون خاطرنشان کرد که تشدید تنش‌ها و «تحرکات نظامی برخی کشور‌ها علیه یمن» شرایط در دریای سرخ را خطرناک کرده است.

سفیر چین با اشاره به حملات آمریکا و انگلیس علیه یمن، خواستار توقف تفسیر نادرست از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و ایجاد کانون‌های جدید تنش در منطقه شد.

آمریکا و انگلیس با همراهی ۸ کشور دیگر، از ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کرده اند.

شورای امنیت سازمان ملل ۲۰ دی ماه جاری برابر با ۱۰ ژانویه ۲۰۲۴، قطعنامه پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن را با شماره ۲۷۲۲ علیه انصارالله یمن درباره حملات در دریای سرخ بدون اشاره به دلیل اصلی این حملات و حمایت‌های واشنگتن از رژیم اسرائیل در بمباران غزه، تصویب کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ برابر با ۲۸ دی ماه ۱۴۰۲ در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بار دیگر جنبش انصارالله یمن را در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی خود قرار داده است و این تصمیم از ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۲) به بعد اجرایی خواهد شد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز با بیان این ادعا که «آمریکا در واکنش به تهدید‌ها و حملات مستمر در دریای سرخ، انصارالله یمن را که به حوثی‌ها نیز معروف است، به عنوان تروریست ویژه جهانی معرفی کرد»، گفت: اگر انصارالله حملات خود را در دریای سرخ و خلیج عدن متوقف کند، آمریکا فورا در این نامگذاری ارزیابی مجدد خواهد کرد.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که انصارالله یمن یک گروه «تروریست جهانی ویژه» از ۱۶ فوریه برابر با ۲۷ بهمن ماه معرفی خواهد شد. / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یمن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟