درمان زخم دیابتی به روش وکیوم تراپی


رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: درمان زخم به روش وکیوم تراپی قابل استفاده برای التیام زخم دیابتی در بیمارستان بزرگ این شهر برای نخستین بار انجام شد.

درمان زخم دیابتی به روش وکیوم تراپی

به گزارش راهبرد معاصر؛ مریم نعمانی عصر چهارشنبه با بیان اینکه وکیوم تراپی روشی درمانی است که به کمک فشار منفی (ساکشن) به بهبود زخم‌ها و جراحت‌ها کمک می‌کند، افزود: در این روش با ایجاد فشار منفی بر روی زخم، فرآیند التیام زخم تسریع می‌شود.

وی ادامه داد: تمیز کردن زخم، افزایش جریان خون، کاهش التهاب، ایجاد ماتریس جدید، کاهش زمان التیام و در نهایت کاهش خطر عفونت از مزایای استفاده از وکیوم تراپی در درمان زخم‌ها است.

رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول، صرفه جویی در هزینه و زمان التیام زخم را از جمله مهمترین مزایای استفاده از وکیوم تراپی دانست و بیان کرد: این روش برای درمان زخم‌های شریانی، دیابتی، سوختگی، زخم‌های مزمن و دارای ترشح ناشی از عفونت محل جراحی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر مثبت این روش در التیام زخم‌های دیابتی اظهار کرد: بهترین روش درمان زخم‌های مزمن و حاد همچنین زخم‌هایی که عفونت زیادی دارند در حال حاضر روش وکیوم تراپی است.

نام دیگر وکیوم زخم (وکیوم تراپی)، درمان زخم با فشار منفی (NPWT) است. اساسا، این نوع درمان با اعمال مکش از طریق یک پانسمان چسب مخصوص به بهبود زخم کمک می‌کند.

هدف از وکیوم تراپی بیرون کشیدن مایع از زخم و افزایش جریان خون در ناحیه است، از این روش برای درمان زخم‌هایی استفاده می‌شود که به خودی خود به سختی بهبود می‌یابند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد+عکس