تقلای رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا


تقلای رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا

با وجود رد درخواست‌های قبلی، رژیم صهیونیستی در تلاش برای عضویت در اتحادیه آفریقا به صورت محرمانه در نشست این اتحادیه شرکت می‌کند.

تقلای رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا

به گزارش راهبرد معاصر؛ منابع سایت خبری المیادین گزارش کردند یک هیئت صهیونیستی به صورت محرمانه در سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا شرکت می‌کند.

به گفته این منابع، هیئت صهیونیستی ۲ روز پیش وارد آدیس آبابا شده تا با کشور‌های متحد و حامی درباره دستیابی رژیم صهیونیستی به عضو ناظر در اتحادیه آفریقا رایزنی کند.

منابع المیادین گفتند در هیئت صهیونیستی مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و مدیر بخش مدیریت آفریقا حضور دارند.

پس از رد تمامی درخواست‌های قبلی، این هیئت تلاش دارد برخی از کشور‌ها را برای حمایت از عضویت رژیم صهیونیستی تحت عنوان ناظر در اتحادیه آفریقا متقاعد کند. تلاش‌های تل‌آویو با وجود اخراج هیئت صهیونیستی در اجلاس قبلی این اتحادیه ادامه دارد.

هیئت رژیم صهیونیستی در سی و ششمین نشست اتحادیه آفریقا در میانه‌های جلسه به صورت مخفیانه وارد سالن شد که با اعتراض برخی از اعضا و توسط نیرو‌های انتظامات به خارج از سالن محل برگزاری نشست هدایت شد.

سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا امروز در سطح وزیران خارجه در آدیس آبابا شروع شد و پس از آن نشستی در سطح روسای جمهور طی روز‌های شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در سال ۲۰۲۱ به صورت یک‌جانبه رژیم صهیونیستی را به عنوان عضو ناظر این اتحادیه معرفی کرد؛ این اقدام موجب اعتراض شدید کشور‌های آفریقایی از جمله الجزایر قرار گرفت.

در پی اعتراض کشور‌های آفریقایی، اتحادیه آفریقا پارسال عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر را به حالت تعلیق درآورد و آن را به بررسی‌های بیشتر ارجاع داد. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی