بولتون: ترامپ سال 2018 به خروج از ناتو نزدیک شده بود


بولتون: ترامپ سال 2018 به خروج از ناتو نزدیک شده بود

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا گفته دونالد ترام‍پ در سال ۲۰۱۸ به خارج کردن ایالات متحده از ائتلاف ناتو بسیار نزدیک شده بود.

بولتون: ترامپ سال 2018 به خروج از ناتو نزدیک شده بود

به گزارش راهبرد معاصر، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در بخشی از دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا گفته او در سال 2018 در آستانه خارج کردن ایالات متحده از ائتلاف ناتو قرار داشته است.

جان بولتون که توسط ترامپ از سمتش اخراج شد درباره موضع‌گیری‌های اخیر رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره ناتو گفته سخنان او در ادامه سیاست‌هایی است که او به عنوان رئیس دولت دنبال می‌کند.

روز شنبه ترامپ گفت که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش رهبر یکی از کشورهای عضو ناتو ز او پرسیده بود آیا واشنگتن از آن کشور یا سایر کشورهای عضو در برابر حمله روسیه محافظت خواهد کرد یا خیر؟ ترامپ گفت به این سوال اینطور پاسخ داده که چنانچه کشورها سهم خودشان از بودجه دفاعی را پرداخت نکنند روسیه را ترغیب خواهد کرد «هر بلایی که دلش خواست سر آنها بیاورد.»

بولتون گفت: «در نشست ناتو در سال 2018 او به خروج از ائتلاف ناتو بعد از اتمام نشست خیلی نزدیک شده بود. بنابراین، هر کدام از این حرف‌ها که الان 6 سال است دارند تکرار می‌شوند برای من یادآور این است که خروج از ناتو برای او بسیار جدی است.»

مشاور امنیت اسبق آمریکا گفت که ترامپ با مطرح کردن این سخنان به دنبال آن است که ناتو را تقویت نکند اما در عین حال، در حال بسترسازی برای خروج از ان هم هست. او هشدار داد که شهروندان آمریکا حرف‌های ترامپ را جدی نمی‌گیرند.

بولتون گفت: «وقتی ترامپ گلایه می‌کند که متحدان ناتو به اندازه کافی در خصوص مسائل دفاعی هزینه نمی‌کنند این گلایه‌ای برای تقویت ناتو نیست. او دارد از این گلایه‌ها به عنوان روشی برای جور کردن بهانه برای خروج از ان استفاده می‌کند.»

بولتون گفت ایده‌ای درباره اینکه خروج آمریکا از ناتو چه تبعاتی در پی خواهد داشت ندارد. او اضافه کرد که ایالات متحده رهبر ائتلاف ناتو است بنابراین خروجش از آن اثرات مرگباری برای آینده این ائتلاف در پی خواهد داشت./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جشن الفبا کلاس اول عمو مسعود