کرملین: پیشنهاد آتش‌بس پوتین به آمریکا صحت ندارد


کرملین: پیشنهاد آتش‌بس پوتین به آمریکا صحت ندارد

میانجی‌ها در سال ۲۰۲۳ در ترکیه دیدار داشتند و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با یوری اوشاکوف، مشاور سیاستگذاری خارجی پوتین تلفنی صحبت داشت.

کرملین امروز (چهارشنبه) گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر اینکه پوتین پیشنهاد آتش‌بس برای اوکراین را از طریق میانجی‌ها به آمریکا ارائه کرده است، رد کرد.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به اینکه آیا گزارش رویترز درباره پیشنهاد‌های صلح اوکراین از سوی روسیه درست است یا خیر، گفت: نه این‌ها حقیقت ندارد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از منابع روس گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سال ۲۰۲۳ سیگنال‌هایی را به صورت عمومی و خصوصی از طریق میانجی‌گر‌ها شامل شرکای عرب کرملین در منطقه ارسال کرد، مبنی بر اینکه آماده بررسی آتش‌بس در اوکراین است.

به گفته سه منبع مطلع روس، میانجی‌ها در سال ۲۰۲۳ در ترکیه دیدار داشتند و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با یوری اوشاکوف، مشاور سیاستگذاری خارجی پوتین تلفنی صحبت داشت.

در این میان خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش کرد، پسکوف گفته که مساله تبادل زندانیان روسیه و آمریکا نباید علنی شود، چون به نفع دو کشور و همچنین خود زندانی‌هاست.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: نمی‌توانم درباره این مساله صحبت کنم. مایلم یادآور شوم که گفته‌های پوتین در مصاحبه اخیرش اینطور بوده که باید در این باره سکوت کرد و این مسائل در سکوت حل می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تبادل زندانیان بین روسیه و آمریکا انجام شده، افزود: صحبت نکردن درباره تبادل زندانیان دو کشور به نفع واشنگتن و مسکو و همچنین متهمان است و بهتر است که در این باره سکوت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا زنگ زورخانه پولاد شیراز بازهم نواخته می‌شود؟