خودروی گران‌قیمت و قدرتمند پوتین/ عکس


خودروی گران‌قیمت و قدرتمند پوتین/ عکس

سیاستمداران جهان برخی از قوی‌ترین خودروهای ساخته شده را در اختیار دارند. این خودروها مانند سلاح‌هایی در جاده هستند که برای محافظت از سرنشینان بسیار مهم خود، در برابر مخرب‌ترین تهدیدها طراحی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خودروهای به شدت اصلاح شده که متعلق به روسای جمهور و نخست وزیران هستند، مظهر لوکس بودن و تجمل گرایی هستند. همه خودروهای رسمی، چه در کشور خود ساخته شوند و چه از خارج برای مقامات برجسته وارد شده باشند، یک ویژگی مشترک دارند و آن هم قدرت است. از آنجایی که سیاستمداران جهان نیازهای امنیتی بالاتری دارند، خودروهای آنها به بهترین ویژگی‌های ایمنی مجهز شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم تا به خودروهای اصلی مهم‌ترین سیاستمداران جهان بپردازیم:

۱. روسیه، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، آئوروس سنات

خودروی گران‌قیمت و قدرتمند پوتین/ عکس

ولادیمیر پوتین در یک آئوروس سنات، که یکی از بهترین خودروهای ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود و نسخه غیرنظامی آن ۲۴۵ هزار دلار قیمت دارد، سفر می‌کند. البته، خودروی زرهی پوتین با فضای داخلی مجلل قیمت بسیار بیشتری خواهد داشت.

آئوروس سنات اولین سدان لوکس تمام چرخ محرک روسیه با ۵۹۸ اسب بخار قدرت بوده که به دستور پوتین ساخته شده است. وزن این خودرو حدود هفت تن است و می‌تواند در برابر هر نوع حمله از جمله گاز شیمیایی، بمب و شلیک تک تیرانداز مقاومت کند. سیستم ارتباط داخلی و دوربین‌های مداربسته آن، این خودرو را شبیه مرکز فرماندهی پوتین روی چرخ‌ها می‌کند.

خودروی رئیس جمهور روسیه توسط شرکت آئوروس موتورز روسیه ساخته شده که ادعا می‌کند اولین خودروساز لوکس در این کشور است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872924

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم