تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم


تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

به گزارش رکنا، امیرحسین مقصودی قاری قرآن و مداح نوجوان ایرانی که در آیین اختتامیه دومین جشنواره انتخاب نوجوانان کنشگر تهران با عنوان نوجوونیم هم شرکت کرد و مقام آورد با...

به گزارش رکنا، امیرحسین مقصودی قاری قرآن و مداح نوجوان ایرانی که در آیین اختتامیه دومین جشنواره انتخاب نوجوانان کنشگر تهران با عنوان نوجوونیم هم شرکت کرد و مقام آورد با اینکه 16 سال بیشتر سن ندارد اما در مصاحبه ای که با او انجام دادیم به قدری زیبا و پخته تر از سنش صحبت می کرد که خالی از لطف نیست حرف هایش را در ادامه بخوانید.

لطفا خودتان را معرفی کنید.

به نام خدا؛ سلام و وقت بخیر. امیرحسین مقصودی هستم. متولد 1386/10/19 پایه دهم دوره دوم متوسطه رشته انسانی. اصالتا تهرانی هستم.

از فعالیت های فرهنگی مذهبی تان و مقام آوردن تان در این حوزه بگویید.

من موفق شده ام به لطف خداوند به این مقامات دست یابم؛ در 3 دوره اول متوسطه رتبه اول اذان استان تهران _ راه یافته تا مرحله نیمه نهایی مسابقه تلویزیونی اسرا قسمت تلاوت تقلیدی استاد عبدالباسط _ رتبه اول مسابقات معراج گل گهر سیرجان در رشته تقلیدی استاد عبدالباسط _ رتبه اول مسابقات ترتیل سراج تهران _ رتبه برتر ترتیل مسابقات خانه کارگر _ رتبه برتر تقلیدی مسابقات خانه کارگر _ رتبه اول نماز استان تهران _ رتبه دوم نماز و رتبه چهارم اذان کشوری در مسابقات سراسری بهترین پناه _ رتبه اول مداحی در مسابقات دانش آموزی احلی من العسل _ رتبه سوم مداحی در مسجد قاسم بن الحسن اتوبان محلاتی _ رتبه برتر حفظ و ترتیل مسابقات بین المللی آرمان _ رتبه برتر حفظ سوره صف _ رتبه سوم ترتیل در مسابقات قرآنی بسیج _ رتبه اول قرائت تقلیدی مرحله مقدماتی استان تهران _ رتبه اول حفظ سوره نبا در مسابقات دار القرآن منطقه ۷ _ رتبه اول حفظ و قرائت مساجد منطقه ۷ _ چند رتبه مجازی و ...

شما در آیین اختتامیه دومین جشنواره انتخاب نوجوانان کنشگر تهران حضور داشتید؛ هم به عنوان قاری قرآن و هم مقام آوردید؛ چه شد که به عنوان قاری از شما نوجوان خوش نفس کشور دعوت شد؟

چون در برنامه نوجوونیم برای اساتید تلاوت داشتم و حدود یک سال است که در فرهنگسرا فعالیت های قرآنی دارم.

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

حس و حال تان از مقام آوردن چیست؟

الحمدلله حس و حال خوبی دارم و امیدوارم با پشتکار و تلاشی که در این راه دارم بتوانم موفقیت های بیشتری را کسب کنم.

چه شد که از نوجوانی به طی کردن راه های فرهنگی مذهبی روی آوردید؟

با تشویق پدر و مادرم و استادانی که مرا در زمینه قرآنی و مذهبی تشویق کردند و همچنین شرکت در مراسم مذهبی در مساجد و حسینیه ها و دیگر موسسه های دینی و به پاس پشتکار و تلاش هایی که در این راه داشتم به طی کردن راه های فرهنگی و مذهبی بیشتر روی آوردم.

آیا به تفریحات دیگر مانند هر نوجوانی می پردازید؟

بله؛ طبیعتا من هم مثل نوجوانان دیگر علاقه زیادی به ورزش و تفریحات سالم دارم که از آن قبیل می‌توان به ورزش پینگ پونگ _ فوتبال _ والیبال _ دوچرخه سواری _ کاراته و .... اشاره کرد.

قرائت قرآن در زندگی شخصی تان چه تاثیری داشته است؟

بدون شک قرآن تاثیرات فراوانی را در زندگی من داشته است که از جمله آن می توان به تشخیص دادن راه حق از باطل اشاره کرد و اینکه هدایت الهی را در زندگی خود داشته باشم.

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

اساتیدتان را در این راستا نام ببرید.

اساتید تلاوت قرآنم استاد داورزنی، استاد اکبری، استاد درود و استاد زمانی هستند.

چقدر زمان گذاشتید برای قاری قرآن شدن؟

من از 7 سالگی تاکنون به شکل مستمر به یادگیری قرائت قرآن و حفظ مشغول‌ هستم.

شما به مداحی هم می پردازید؛ کمی در این باره بگویید

بله؛ به واسطه علاقه ای که به اهل بیت عصمت و طهارت دارم در این امر نیز فعالیت می کنم و به لطف خدا توانستم در مسابقات مداحی نوگلان حسینی به مرحله تلویزیونی راه پیدا کنم.

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

توصیه تان به همسن و سال هایتان چیست؟

از همسن و سال هایم می خواهم که در راه ها و مسیر های زندگی شان به خدا توکل کرده و موفقیت ها و نتیجه تلاش شان را از او بخواهند و با انجام دادن اعمال نیک و دوری از کارهای ناپسند زمینه عاقبت بخیری خود را فراهم سازند و به پدر و مادر خود نیکی کنند و در همه حال به آنان احترام بگذارند؛ چون تنها راه خوشبختی و سعادت و عاقبت بخیری در گرو احترام و محبت به پدر و مادر است و همیشه در راه اهل بیت و 14 معصوم قدم بردارند و راه آنان را پیش بگیرند.

هروقت اتفاقی بیفتد که ناامید یا عصبانی شوید به چه پناه می برید؟

در این مواقع اگر ناامید یا عصبانی شوم تنها به خدا پناه می‌برم و از او کمک می خواهم چون هر وقت کارم را به خدا می‌سپارم خیالم راحت است که در نهایت خدا کمک می کند و هیچ گاه درخواست یاری بندگانش را بی پاسخ نمی گذارد؛ همانطور که خداوند در سوره مبارکه غافر آیه 60 می فرماید :( وَ قالَ رَبُکُمُ ادعونی اَستَجِب لَکُم ) (پروردگار شما گفت مرا بخوانید تا دعایتان را مستجاب کنم)

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

خانواده تان چقدر در طی کردن این مسیر روحانی زندگی شما تاثیرگذار بوده اند؟

خانواده ام ازجمله پدر و مادرم مشوق و یاری کننده من در این امر عرفانی و روحانی بوده اند و اگر تاکنون موفقیتی حاصل شده سپاسگزار خدا و مدیون زحمات پدر و مادرم هستم؛ چون آنان مرا با کتاب آسمانی و اهل بیت و ... آشنا کردند.

آیا پدرتان هم مداح هستند یا قاری قرآن؟

خیر

قاری ها و مداحان مورد علاقه تان را نام ببرید.

قاری های مورد علاقه ام استاد مصطفی اسماعیل، استاد محمود شحات انور، استاد طوخی، استاد مهدی غلام نژاد و استاد شاکر نژاد هستند. مداحان مورد علاقه من هم حاج مهدی رسولی، حاج میثم مطیعی، حاج حسین طاهری و حاج محمود کریمی هستند.

هدف تان در آینده چیست؟

هدفم در آینده ادامه دادن تلاوت قرآن کریم است و دوست دارم به لطف خداوند مربی قرآن کریم باشم و به تمامی دوستان و یاورانم در جهت رضای خدا خدمت کنم و دوست دارم که در این زمینه تجربه های زیادی را کسب کنم.

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

دوست دارید تحصیلات تان را در چه رشته ای ادامه دهید؟

دوست دارم تحصیلاتم را در رشته علوم انسانی ادامه دهم و ان شاءالله در آینده یکی از شغل های وکالت، مدیریت یا قضاوت را انتخاب کنم.

حرف انتهایی؟

و درنهایت از تمامی کسانی که از زمان طفولیت تاکنون در تمامی مراحل زندگی یاور بنده بوده اند ازجمله پدر و مادرم تشکر و قدردانی می کنم و از اساتیدی که دلسوزانه زحمت کشیدند سپاس فراوان دارم و از خداوند متعال عاقبت بخیری و طول عمر با عزت را برای همه خواستارم.

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم


تاثیر قرآن بر زندگی قاری و مداح نوجوان کشورمان + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داستان ساخت فیلم تتلو با بازی چهره مشهور هالیوودی چه بود؟