تذکر درباره پرداخت کمک معیشت به رزمندگان تخصیص 13 میلیارد یورو برای کالاهای اساسی


تذکر درباره پرداخت کمک معیشت به رزمندگان تخصیص 13 میلیارد یورو برای کالاهای اساسی

وکلای ملت در جلسه علنی امروز درباره کمک معیشت به رزمندگان، تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی و همچنین رسیدگی به وضعیت کشاورزان به مسئولان مربوطه تذکر دادند.

تذکر درباره پرداخت کمک معیشت به رزمندگان تخصیص 13 میلیارد یورو برای کالاهای اساسی

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه 25 بهمن ماه) در تذکرات شفاهی خود به مسائل و مشکلات کشاورزان و تامین کالا‌های اساسی و وضعیت معیشتی رزمندگان پرداختند که در ادامه می‌خوانیم:

* تخصیص 13 میلیارد یورو برای کالاهای اساسی

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز در مجلس در تذکری با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه 1403 گفت:‌ شورای نگهبان در بند الف تبصره چهار مربوط به اختصاص میزان ارز ترجیحی به کالاهای اساسی این ایراد را گرفته بود که کاهش ارز تخصیص یافته تورم‌زا است.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی ابهام را اینگونه برطرف کرد که مصوبه قبلی خود یعنی اختصاص 10 میلیارد یورو ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی به 13 میلیارد و 600 میلیون یورو افزایش پیدا کرد.

نماینده تبریز در مجلس خاطر نشان کرد:دولت اعلام کرده بود که به 15 میلیارد دلار ارز ترجیحی نیاز دارد، مجلس شورای اسلامی 13 میلیارد و 600 میلیون یورو مصوب کرد که همان 15 میلیارد دلار مدنظر دولت است لذا مجلس آنچه برای تامین ارز واردات کالاهای اساسی است را به تصویب رسانده و ما ثبات قیمت‌ها را خواهیم داشت.

* به وضعیت کشاورزان در استان‌های شمالی توجه شود

رضا حاجی‌پور نماینده آمل در مجلس نیز در تذکری اظهار کرد: وضعیت برنج‌کاران و کشاورزان در استان‌های شمالی خوب نیست.

نماینده آمل در مجلس اضافه کرد: 160 همت در بودجه سال آینده برای گندم اختصاص داده شده است، ای کاش 20 همت هم برای برنج می‌گذاشتید؛ اکنون تمام کارخانه‌های شالیکوبی پر از برنج است و فصل برنج‌کاری هم شروع شده است و با توجه به شرایط بد کشاورزان در سطح استان باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

* پرداخت کمک معیشت به رزمندگان معسر براساس دهک‌بندی خلاف برنامه هفتم است

همچنین حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم در مجلس در تذکری شفاهی گفت: بند «ب» تبصره 15 لایحه بودجه بحث دهک‌بندی را برای پرداخت کمک‌ معیشت ماهانه به ایثارگران معسر فاقد شغل و درآمد تعیین کرده است که این خلاف برنامه هفتم است.

وی توضیح داد: طبق برنامه هفتم توسعه کمک معیشت ماهانه باید به ایثارگران داده شود و در آنجا بحث دهک‌بندی حذف شده اما در بودجه سال 1403 آمده که باید طبق دهک‌بندی این پرداخت‌ها صورت گیرد این موضوع خلاف برنامه هفتم است و باید مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده رباطکریم اظهار کرد: با توجه به این‌که نظر شورای نگهبان آن است که هنوز برنامه هفتم قطعی نشده، وقتی برنامه به صورت شکلی قطعی شد ما این موارد را منطبق با آن خواهیم کرد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم