چرا ضد انقلاب بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند؟


چرا ضد انقلاب بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند؟

داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی مقیم آمریکا با بیان اینکه شرکت در انتخابات نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری هر شهروند است، گفت: ماهیت تحریم انتخابات از سوی عناصر خارج نشین در شفاف‌ترین حالت ممکن استفراغ کسانی است که در زندگی فردی و اجتماعی خود شکست خورده‌اند و حال می‌خواهد این حالت متعفن و بیمارگونه را به مردم تسری دهند.

چرا ضد انقلاب بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند؟

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بیش از یکصد فعال مدنی و سیاسی، چهره‌های روشنفکری و اصحاب رسانه که در میانشان تعدادی اصلاح‌طلب حضور دارند، در بیانیه‌ای تحلیلی خواستار روزنه‌گشایی احزاب و نیروهای سیاسی و مدنی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به وسیله حمایت از ائتلافی از نامزدهای میانه‌رو، توسعه‌گرا و اصلاح‌گر شدند.


در این بیانیه آمده است: «حق رأی» ظرفیت‌های زیادی برای کنش خلاق و مؤثر دارد و برای استفاده از آن صرفاً با دو گزینه «رأی ایجابی به لیست کامل دلخواه» یا «تحریم/ مشارکت نکردن» مواجه نیستیم. رأی روزنه گشا با اهداف و انتظارات حداقلی و رأی اعتراضی مثبت یا منفی در انتخابات می تواند در جعبه ابزار سیاسی ما مصداق های حضور با پرنسیب اصلاح گرانه باشد.


به باور ناظران سیاسی در رقابت برای ده‌ها کرسی مجلس شورای اسلامی دوازدهم نامزدهای میانه رو، اصلاح جو و سالم حضور دارند که راهیابی تعداد هرچه بیشتر آنها به مجلس می‌تواند بر امکانات توسعه گرایان و زندگی دوستان ایران بیفزاید و تفاوتی معنادار در مصوبات مجلس آینده ایجاد کند.

۴۵ سال پیش در ایران حکومتی در رأس قدرت قرار داشت که زبان تکلمش با ملت زور و تحکم بود و شاه با بی‌پرواترین گویش متفرعنانه خطاب به ملت می‌گفت «یا در انتخابات شرکت می‌کنید، یا ویزا می‌گیرید و از کشور خارج می‌شوید»


بی تردید بر طبل تحریم انتخابات کوبیدن و کناره گیری مصلحان به کاهش بیشتر تأثیر نهادهای برآمده از انتخابات خواهد انجامید و می تواند میدان را برای تاخت و تاز عناصر بی تجربه یا کج اندیش خالی کند که لطماتی به منافع ملی و مصلحت عمومی ایرانیان در شرایط پرمخاطره پیش رو خواهد زد.


داریوش سجادی، تحلیلگر سیاسی مقیم آمریکا درباره لزوم مشارکت پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سویی و نیز برخی جهت گیری های منفی عناصر خارج نشین به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه فرصتی برای تجدید مناسبات عقل محورانه میان شهروندان و نظام جمهوری اسلامی است.


وی افزود: ۴۵ سال پیش در ایران حکومتی در رأس قدرت قرار داشت که زبان تکلمش با ملت زور و تحکم بود و شاه با بی‌پرواترین گویش متفرعنانه خطاب به ملت می‌گفت «یا در انتخابات شرکت می‌کنید، یا ویزا می‌گیرید و از کشور خارج می‌شوید». از فردای تأسیس نظام اسلامی برآمده از تفکر دین محور شاهدیم زبان نظام با مردم تقاضا برای مشارکت پرشور در انتخابات است.


تحلیلگر سیاسی مقیم آمریکا عنوان کرد: شرکت در انتخابات نشان دهنده مسئولیت پذیری هر شهروند است و پیش از آنکه مسئولی را در منصبی انتخاب کند، صاحب اختیار نظام و تعیین کننده سرنوشت آن است. مشارکت بیشتر در انتخابات می‌تواند عامل مهمی در راستای پاسخگو کردن مسئولان باشد.

عناصر معلوم الحال خارج نشین که بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند، سلباً و ایجاباً حق دخالت در انتخابات ایران ندارند


سجادی درباره تمرکز شبکه های ضد ایرانی و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بر القای گزاره «رأی نمی دهم» و تحریم انتخابات گفت: مردم نباید فریب آنهایی را که خارج از گود نشسته اند و از خارج کشور بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند، بخورند. ماهیت تحریم انتخابات از سوی عناصر خارج نشین در شفاف‌ترین حالت ممکن، استفراغ کسانی است که در زندگی فردی و اجتماعی خود شکست خورده‌اند و حال می‌خواهند حالت متعفن و بیمارگونه خود را به مردم تسری دهند.


تحلیلگر سیاسی مقیم آمریکا تصریح کرد: عناصر معلوم الحال خارج نشین که بر طبل تحریم انتخابات می‌کوبند، سلباً و ایجاباً حق دخالت در انتخابات ایران ندارند و نمی‌توانند نظرشان را بر مردم کشور تحمیل کنند. آنها با طراحی توطئه تحریم انتخابات به دنبال منحل کردن کل انتخابات هستند و نمی‌خواهند مشکلی از مشکلات کشور حل شود.


وی افزود: صورت و شاکله اصلی قضیه این است که نظام و کشور متعلق به مردم است و مشارکت در مقدرات کشور جزو مزیت‌ها و مسئولیت‌های مردم به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان