وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس


وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس

در سایه وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان ناصر در خان‌یونس در نتیجه تداوم تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها، جنبش حماس نسبت به قصد رژیم اشغالگر برای انجام جنایتی فجیع علیه آوارگان در این بیمارستان هشدار داده و خواستار انجام اقدام فوری برای حمایت از این آوارگان شد.

وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان «ناصر» در خان‌یونس

به گزارش راهبرد معاصر. در حالی که هشدارهای زیادی از جانب سازمان ملل و سازمان جهانی بهداشت و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره وضعیت بحرانی بیمارستان ناصر در خان یونس مطرح شده است، جنبش حماس فلسطین با صدور بیانیه‌ای خواستار انجام اقدام فوری برای حمایت از آوارگان در مجتمع پزشکی ناصر که در معرض تهدید مستقیم نیروهای اشغالگر قرار دارند، شد.

حماس با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ناصر و کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو در این بیمارستان تاکید کرد، استقرار نیروهای اشغالگر صهیونیستی در نزدیکی دروازه شمالی بیمارستان ناصر در خان‌یونس و درخواست از آوارگان برای خروج از این بیمارستان نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر و تروریستی صهیونیستی قصد ارتکاب جنایت فجیعی علیه آوارگان در بیمارستان را دارد.

این جنبش افزود که آوارگان در بیمارستان ناصر در معرض تیراندازی و حملات مستقیم نیروهای اشغالگر قرار دارند.

از سوی دیگر دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه با اشاره به تخریب دیوار شمالی مجتمع پزشکی ناصر توسط نظامیان دشمن اعلام کرد که وضعیت بیمارستان ناصر در حال بدتر شدن بوده و به سمت فاجعه پیش می‌رود.

وی افزود، نیروهای اشغالگر به مدیریت مجتمع پزشکی ناصر گفته‌اند که باید آوارگان از بیمارستان خارج شوند. مدارس اطراف بیمارستان ناصر هم مدام مورد هدف قرار می‌گیرند و آتش به انبار تجهیزات پزشکی هم سرایت کرده و این انبار کاملا سوخته و 80 درصد آن از بین رفته است.

این مسئول وزارت بهداشت غزه در ادامه گفت که آب فاضلاب نیز همچنان در بخش اورژانس مجتمع پزشکی ناصر جاری است و مانع از کار تیم‌های بهداشتی می‌شود. ما در اینجا شاهد یک فاجعه بهداشتی از جمله انتشار بیماری‌های واگیردار و عفونت شدید زخم‌های بیماران هستیم.

القدره تصریح کرد، پرسنل بهداشتی، بیماران و همراهان این مجموعه در معرض خطر شدید قرار دارند و اشغالگران هنگام خروج آوارگان به سوی آنها تیراندازی می‌کنند و تعداد زیادی از آنها به شهادت می‌رسند یا زخمی می‌شوند. مدیریت مجتمع پزشکی ناصر به دلیل خطرات شدید ناشی از حملات نیروهای دشمن قادر به انتقال اجساد شهدا به سردخانه نیست.

سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت فاجعه بار بهداشتی در نوار غزه در سایه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل به هدف قرار دادن آنچه از سیستم بهداشتی نوار غزه باقی مانده، ادامه می‌دهد و با تداوم بمباران مستقیم و تیراندازی به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و تیم‌های پزشکی، هر گونه تلاش برای نجات جان فلسطینی‌ها را مختل می‌کند. نگرانی‌های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه ادامه محاصره و ممانعت از فعالیت‌های سیستم بهداشتی در غزه، اقداماتی عامدانه از جانب اسرائیل برای تضعیف شانس زندگی فلسطینی‌ها در نوار غزه و سلب حقوق اولیه انسانی و بهداشتی و پزشکی آنها باشد.

«مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز گفت که درگیری‌های شدید در اطراف بیمارستان ناصر و امل در خان یونس همچنان ادامه دارد و جان تیم‌های پزشکی و مجروحان و بیماران به شدت در خطر است. در سایه وضعیت فاجعه‌بار بهداشتی، بیماری‌های مختلف در میان مردم غزه درحال انتشار است و در این میان بیمارانی هستند که به شدت مجروح شده‌اند یا نمی‌توانند مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنند. تخلیه بیمارستان‌ها از بیماران، مجروحان، افراد دارای معلولیت، سالمندان، کودکان و زنان باردار نقض فاحش قوانین بین‌المللی بشردوستانه است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)