بایدن برای غلبه بر ترامپ دست به دامن کنگره شد/ درخواست تصویب فوری لایحه کمک به اوکراین


بایدن برای غلبه بر ترامپ دست به دامن کنگره شد/ درخواست تصویب فوری لایحه کمک به اوکراین

اقتصادنیوز: درخواست رییس‌جمهور آمریکا از کنگره برای تصویب فوری لایحه کمک به اوکراین جدیدترین اقدام وی برای روسیه هراسی و تبلیغات انتخاباتی علیه رقیبش، ‌دونالد ترامپ، ‌رییس‌جمهوری سابق است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ‌جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری آمریکا، ‌از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان خواست تا «فورا» لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری شامل کمک به اوکراین و (رژیم) اسرائیل را تصویب کنند.

گفتنی است این لایحه ده‌ها میلیارد دلار کمک به متحدان ایالات متحده، از جمله حدود ۶۰ میلیارد دلار برای اوکراین و ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار برای (رژیم) اسرائیل ارائه می‌کند.

خبر مرتبط
بایدن پوتین را تهدید کرد

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت که اگر پوتین گمان می‌کند که از مجازات حمله به اوکراین قسر در می‌رود باید از تاریخ درس عبرت بگیرد.

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، صبح روز سه‌شنبه آن را به تصویب رساندند. اما انتقاد اخیر مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، چشم‌انداز تصویب آن را در کنگره زیر سوال برده است.

بایدن ادعا کرد: این لایحه در صورت تصویب پیام روشنی به اوکراینی‌ها و شرکای آمریکا و متحدان این کشور در سراسر جهان می‌فرستد و آن این که می‌توان به آمریکا اعتماد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت از این لایحه را به معنای ایستادگی در برابر کرملین و مخالفت با آن را بازیچه شدن در دستان پوتین توصیف کرد.

سی‌بی‌اس نیوز افزود: رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از این فرصت استفاده کرد و به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و رقیب احتمالی‌اش در انتخابات پیش‌رو ‌پرداخت که در آخر هفته هشدار داده بود اگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اندازه کافی برای دفاع از خود هزینه نکنند، دولت احتمالی وی در آینده از کشورهای اروپایی عضو این ائتلاف حمایت نخواهد کرد. بایدن ناتو را تعهدی مقدس توصیف کرده و هشدار داد که این اظهارات ترامپ خطرات امنیتی آمریکا را افزایش می‌دهد.

گفتنی است مایک جانسون روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که این لایحه به مقررات امنیت مرزهای آمریکا که وی آن را مهم‌ترین موضوع آمریکا خوانده است، ‌اشاره‌ای نمی‌کند. جمهوری‌خواهان خواستار گنجانده شدن مقررات مرزی و تخصیص بودجه در این مورد در لایحه هزینه‌ها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا